Bezglutenowe ciasto czekoladowe z gruszkami



Chyba znalazłam tegoroczny smak jesieni. Gruszki i wszystko co z nimi związane. Wczoraj pokazywałam korzenne ciasto z połówkami gruszek a dziś mam dla Ciebie wypiek bez glutenu, ale za to z czekoladą i całymi owocami. W smaku przypomina nieco murzynka, ale jego konsystencja dzięki zawartości mąki bezglutenowej oraz zmielonych orzechów jest znacznie lżejsza.
To jak, skusisz się? :-)


Bezglutenowe ciasto czekoladowe z gruszkami
/ przepis własny, składniki na tortownicę o śr. 22 cm/

 ciasto:
- 150 g bezglutenowej gorzkiej czekolady
- 4 jajka
- 125 ml oleju kokosowego (można zastąpić go roztopionym masłem)
- 100 g cukru
- 100 g zmielonych orzechów (połączyłam migdały z orzechami włoskimi i brazylijskimi)
-  2 łyżki prażonej mąki z amarantusa
- 1 łyżka mąki jaglanej
- 3 łyżeczki kakao bez cukru
- 1/2 łyżeczki cynamonu cejlońskiego
- 1/2 łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia
- 1 kieliszek likieru Sheridan's (można zastąpić innym likierem)
- szczypta sody
- szczypta soli

nadzienie:
- 5 małych gruszek
-  1 litr wody
- 3/4 szklanki cukru
-  1 laska cynamonu
- szczypta kwasku cytrynowego lub sok wyciśnięty z 1/2 cytryny

polewa:
- 100 g bezglutenowej gorzkiej czekolady
- 6 łyżeczek płynnej bezglutenowej śmietanki 12% lub 30%


Gruszki obieram ze skórki i pozbawiam gniazd nasiennych. Pomagam sobie wąskim nożykiem służącym do wydrążania owoców. Następnie wlewam do garnka litr wody, wsypuję cukier, kwasek cytrynowy, dodaję również laskę wanilii. Do gotującego się roztworu wkładam obrane wcześniej gruszki.
Gotuję je przez ok. 5-10 minut- do miękkości. Wyjmuję na talerz i odstawiam.
W kąpieli wodnej rozpuszczam czekoladę.
W dużej misce miksuję cukier i jajka, dodaję zmielone w blenderze orzechy, mąkę z amarantusa, jaglaną, kakao, proszek, sodę i sól. Miksuję wszystko aż do połączenia się składników- ok. 5 minut. Dodaję czekoladę oraz płynny olej kokosowy lub rozpuszczone masło oraz likier i znów miksuję.
Tortownicę o średnicy 22 cm wykładam papierem do pieczenia i przelewam do niej czekoladową masę. Na cieście w równomiernych odstępach układam gruszki.
Piekę w 180 stopniach C przez 45 minut ( z termoobiegiem).
Studzę ciasto i przygotowuję polewę.
W kąpieli wodnej roztapiam kawałeczki czekolady ze śmietanką. Wszystko dokładnie mieszam, aż do uzyskania aksamitnej konsystencji. Polewam nią wystudzone ciasto.
Smacznego! :-)






Śledź mój profil na Facebooku i  Instagramie!
______________________________♥_________________________

8 komentarzy

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. Ładne zdjęcie i ciekawy przepis. Czy filtrujesz swoją wodę kranową?Ja mam filtr molekularny z naturalną mineralizacją i jestem z niego bardzo zadowolona - używam teraz tylko tej wody.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nice photography and it must taste delicious!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda świetnie z całymi gruszkami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny przepis i mega prosty w wykonaniu. A smak cudowny :) palce lizać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, cieszę się ogromnie, że przepis się sprawdził a ciasto smakowało!:)

      Usuń

jestem na instagramie