Wegański biszkopt z truskawkami


Moja faza na biszkopty trwa w najlepsze.
Na końcu maja zachwycałam się owsianym, a już w pierwszych dniach czerwca upiekłam wegański- bez mleka krowiego i jajek. W planach mam jeszcze bezglutenowy.
A ty? Próbowałeś/aś już dietetycznej wersji tego ciasta? :-)


Wegański biszkopt z truskawkami
/ przepis własny, składniki na tortownicę o śr.24 cm/

- 1 szklanka mąki pszennej
- 1/4 szklanki mąki z amarantusa
- 1/4 szklanki zarodków pszennych
- 1 szklanka mleka sojowego
- 1/2 szklanki oleju rzepakowego lub płynnego oleju kokosowego o neutralnym aromacie
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
- 4 łyżki cukru pudru trzcinowego (można zastąpić zwykłym cukrem pudrem)
- 1 łyżka octu
- szczypta soli
- szczypta kurkumy
- garść świeżych truskawek (umytych i pokrojonych w plasterki)

dodatkowo:
- 1 łyżka cukru pudru (do dekoracji)

Truskawki myję, pozbawiam szypułek i kroję w plasterki.
Nastawiam piekarnik na 180 stopni C.
Do dużej miski przesiewam mąkę pszenną, z amarantusa i zarodki. Dodaję sól, sodę, proszek do pieczenia oraz kurkumę.
Do osobnej miski wlewam mleko i dodaję ocet. Odstawiam  na 15 minut- do momentu, aż całość zetnie się.
W międzyczasie ucieram cukier wraz z olejem, dodaję ścięte mleko i stale miksując wsypuję mączną mieszankę.
Ciasto przelewam do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia, na wierzchu układam truskawki.
Piekę ciasto przez ok. 50 minut- do tzw. "suchego patyczka".
Przed podaniem posypuję cukrem pudrem.
Smacznego! :-)



 Śledź mój profil na Facebooku i  Instagramie!

______________________________♥_________________________

4 komentarze

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. A ja dzisiaj kombinowałam cóż tu zrobić za placek z truskawkami, ale bez jajek - bo nie było. Na przyszłość wiem, gdzie szukać :) Truskawki przybywają mi w bardzo szybkim tempie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne! Kocham desery z sezonowymi owocami :)

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie