Francuskie tosty z owocami


Spragniona promieni słonecznych i zieleni, w maju przeżywam istny błogostan.
Powietrze jest rześkie i niesie ze sobą zapach lepszych dni.
Mam wrażenie, że wiosną wszystko staje się jakieś łatwiejsze.
Przyroda dosłownie buchnęła zielenią, wszystko kwitnie. Drzewa owocowe, bez, magnolia, tulipany i pigwa. 
Codziennie o 4.30 nad ranem ptasi mieszkaniec mojego ogrodu zaczyna swój koncert. Trochę później budzi się pszczela czereda  i do wieczora uwija się w zapylaniu każdego, nawet najmniejszego kwiatka. Gdy coś mnie trapi, albo po prostu szukam chwili wytchnienia, idę do ogrodu i obserwuję, zamykam oczy i chłonę chwilę. To mój czas, tu i teraz. Mogłoby się wydawać wszystko to, co piszę bardzo sielankowe. Prawie zawsze, mam przy sobie mojego najwierniejszego przyjaciela, który co i rusz szczeknie, albo w najmniej oczekiwanym momencie zacznie wykopywać z ziemi dopiero co posadzone roślinki.
Zwyczajnie- niezwyczajne chwile. Czasami chciałabym nałapać je w słoik i odkręcać w pochmurne listopadowe dni.

Maj to wczesne wschody słońca i słodkie, proste śniadania na kordonkowym, babcinym obrusie, wygrzebanym z czeluści szafy.Pierwsze burze z piorunami i polskie truskawki.
To myśl, że już za chwilkę, już za chwileczkę lato.


Jeśli chodzi o śniadania jestem minimalistką. 
Owsianka, naleśniki, kanapki albo bardziej uroczyście- francuskie tosty z owocami.
Na pierwszy rzut oka może wiać nudą, ale nic bardziej mylnego!
Proste przepisy są najlepsze. Trudno się nie zgodzić z tym, że o smaku decyduje jakość produktów.
Dlatego dzisiaj wspólnie z marką Lurpak zapraszam Cię na przepyszne francuskie tosty. Do ich przygotowania użyłam wiejskich jajek i śmietanki, chałki z zaprzyjaźnionej piekarni, cukru z laską wanilii, klasycznego mixu Lurpak, własnoręcznie zbieranych, mrożonych malin i syropu z agawy.

Przy okazji chciałabym wspomnieć o konkursie, który trwa na stronie gosimple.gazeta.pl
Do zgarnięcia są całkiem fajne nagrody!
Zadanie jest bardzo przyjemne, należy zgłosić swój autorski przepis, stworzony zgodnie z nurtem minimalizmu w kuchni.
Niech przygotowane przeze mnie śniadanie będzie dla Ciebie inspiracją! 


Francuskie tosty z owocami
/ przepis dla 2 osób/

- 6 kromek chałki
- 2 jajka
- 1/2 szklanki słodkiej śmietanki wymieszanej z 2 łyżkami wody lub mleka
-1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią
-3 łyżki  Lurpak Premium Miks Klasyczny

dekoracja:
-  mrożone maliny (można użyć dowolnych owoców np. truskawek lub jagód)
- 2 łyżki gęstej, słodkiej śmietanki
- cukier puder


Chałkę kroję na grube kromki.


Do głębokiego talerza wbijam jajka, roztrzepuję widelcem i dodaję cukier waniliowy.


Na patelni rozgrzewam 3 łyżki Lurpak Premium Miks Klasyczny, w międzyczasie obtaczając kromki chałki w jajku.
Przekładam je na patelnię i smażę z obu stron na złotobrązowy kolor.


Dekoruję słodką śmietanką, malinami i cukrem pudrem.
Smacznego!




3 komentarze

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. Zdecydowanie najpiękniejszy czas w roku! A przepis na tosty na pewno wykorzystam, z sosem truskawkowym (zanim się obrócimy będzie pełnia sezonu) też będą smakować bajecznie. Pozdrawiam, Ala https://tresmetrossobremesa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świętnie! :)

    Zapraszam na bloga! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale mnie smak na chałkę teraz naszedł! ojojoj!

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie