Jesienne nowości książkowe i jaglano-dyniowy pudding



Od dzisiaj mamy kalendarzową jesień.
Przyznam się wam, że dopiero kilka lat temu zaczęłam ją lubić na serio. Kiedyś non stop narzekałam, że znowu będzie zimno, że leje, że znów trzeba na siebie zakładać kilka warstw ubrań itd. itd.
I w końcu któregoś pięknego dnia czara goryczy chyba się przelała. 
Doszła do mnie myśl:" Stop! Wszystko jest przecież potrzebne." 
Zaczęłam ciut bardziej doceniać te swetry, którymi musimy się otulać, by było nam ciepło, wszystkie te zimne dni kiedy zmarznięci szukamy jakiegoś pokrzepienia, chociażby w postaci kubka gorącej czekolady czy herbaty z imbirem.
Proste przyjemności i docenianie chwili. 
Niby banalne rzeczy, ale wyćwiczenie swojej głowy nie jest łatwe, zwłaszcza jeśli co chwila dostajesz sygnały z zewnątrz mówiące o tym jak to jest źle i niedobrze, jak to bardzo jest zimno, ciemno i najlepiej to w ogóle byłoby wyjechać w ciepłe kraje.
W ostatnim wpisie wspominałam, że jesień to czas na nadrabianie zaległości książkowych.
To prawda! Ostatnio pojawiły się u mnie dwie nowości- "Suma drobnych radości" autorstwa Agnieszki szerzej znanej jako  Mrs. Polki Dot i "Kawa. Instrukcja obsługi" Iki Graboń


Zacznijmy od "Sumy drobnych radości".
 Aga w mistrzowski sposób opowiada o swojej drodze do równowagi, spokoju i szczęścia.
Nie szczędząc przy tym  zabawnych i słodko-gorzkich  historyjek ze swojego życia.
Jej książka jest jak ciepły kocyk, przytula duszę i poklepuję po ramieniu.
W "Sumie drobnych radości " coś dla siebie znajdzie każdy fan skandynawskich klimatów.
Fajna pozycja, w sam raz na dwa jesienne wieczory.






No to teraz czas drugą książkę, czyli "Kawa. Instrukcja obsługi".
Kawa to bezsprzecznie najpopularniejszy napój na świecie. Jedni zadowalają się rozpuszczalną, inni parzoną, a jeszcze inni nie mogą obyć się bez tej z ekspresu czy dripa. Jedno jest pewne ! Ten czarny napar na całym świecie zyskał niesamowitą popularność. Chcesz dowiedzieć się co nieco o sposobach palenia? Poznać alternatywne sposoby parzenia? Rozszyfrować zwroty takie jak: sensoryka czy cupping? W takim razie jest to obowiązkowa pozycja na Twojej półce z książkami! :-)



A teraz zapraszam na pyszną inaugurację tegorocznej jesieni.
Mam dla was roślinny przepis na  jaglano-dyniowy pudding z gruszką i orzechami włoskimi.



Jaglano-dyniowy pudding z gruszką i orzechami
/ składniki na 2 porcję/

- 1/2 szklanki płatków jaglanych
- 1/2 szklanki wody
- 3 łyżki puree z dyni*
- 1 mała gruszka
- garść orzechów włoskich
- szczypta soli
- szczypta kurkumy
- 1/2 łyżeczki cynamonu cejlońskiego

dodatkowo:
- syrop klonowy

Do rondla wlewam wodę, dodaję szczyptę soli, włącam palnik.
Gdy woda zacznie wrzeć, wsypuję do niej płatki jaglane i gotuję je na wolnym ogniu  przez ok. 2 minuty, pod sam koniec dodaję puree dyniowe i kurkumę. Wszystko dokładnie blenduję i przekładam do miseczek.
Dekoruję plasterkami gruszki, pokruszonymi orzechami włoskimi, cynamonem i syropem klonowym.
Smacznego! :-)


* Jak zrobić puree z dyni? To proste! :-) Wydrążoną dynię obieram i kroję w kostkę, umieszczam w rondelku, zalewam odrobiną wody i gotuję na wolnym ogniu. Zwracam uwagę na to, aby się nie przypaliła ( razie potrzeby dolewam wodę). Gotuję ją do momentu,aż będzie miękka.
Następnie wszystko dokładnie blenduję i gotowe! 




Śledź mój profil na Facebooku i  Instagramie!


______________________________♥____________________________




8 komentarzy

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. Witam, ależ wspaniały pomysł na śniadanie, poproszę więcej takich inspiracji z dynią, pozdrawiam. M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Śniadanko pośród tak fajnych książek to super sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja kaszę jaglaną dopiero doceniłam, jak mi wysiadł żołądek i tylko jaglankę z jabłkiem mogłam jeść...

    OdpowiedzUsuń
  4. Uma das entradas é Absoluto da Concórdia, 88.

    OdpowiedzUsuń
  5. U Ciebie jak zawsze smacznie i pięknie. :)
    Całuski!

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj. Powiedz mi czym mogę zastąpić w tym przepisie cukier?

    http://waniliowachmurka.blogspot.com/2017/02/chrrupiace-ciasteczka-owsiane.html?m=1 Czy zamiast cukru mogę dać więcej miodu?

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie