Soczyste śniadanie- pełnoziarniste placuszki z pomarańczami




Dzisiaj  mam dla Was ociekający sokiem wpis pełen energetycznego koloru, bez dodatku konserwantów czy sztucznych barwników.  Soki Andros od niedawna rozgościły się na polskim rynku. 
Możemy je dostać w siedmiu smakach: mandarynki,  zwykłej i czerwonej pomarańczy, grejpfruta, cytryny, owoców egzotycznych oraz ananasa.





Ich historia zaczęła się w 1910 roku we Francji, gdzie z wyselekcjonowanych owoców zaczęto tłoczyć sok .

Mi najbardziej przypadł do gustu mandarynkowy.
Charakteryzuje się on delikatnie słodkim smakiem z wyczuwalnym owocowym osadem.
Ważne, że soki nie mają w swoim składzie dodanego cukru. Cukier owszem występuje, ale tylko ten zawarty w owocach. Pyszności!
A teraz zapraszam na soczyste  śniadanie :-)



Pełnoziarniste placuszki z pomarańczami
/ przepis własny, składniki dla 3 osób/

- 150 g mąki pełnoziarnistej
- 3 jajka
- 75 ml mleka
- 1 łyżeczka płynnego miodu
- 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia+ szczypta sody
- szczypta soli

Dodatkowo:
- olej kokosowy (do smażenia)
- plasterki świeżej pomarańczy
- syrop klonowy
- listki świeżej melisy lub mięty

Mąkę przesiewam do dużej miski, dodaję jajka, mleko, sok pomarańczowy, miód, sól oraz proszek  do pieczenia. Wszystko dokładnie mieszam za pomocą kuchennej rózgi.  Konsystencja ciasta musi być zupełnie pozbawiona grudek. Na patelni rozgrzewam olej i partiami smażę placuszki.
Odsączam na talerzu wyłożonym ręcznikiem papierowym i przekładam na talerze.
Podaję z plasterkami świeżej pomarańczy, syropem klonowym i listkami świeżej melisy.
Smacznego! :-)





Śledź mój profil na Facebooku i  Instagramie!
______________________________♥___________________________


3 komentarze

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. Jestem na tak dla takich poranków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć Olga, obserwuję Twój blog już od jakiegoś czasu. Sama jestem blogerką i niedługo chciałabym
    wystartować z nowym projektem, powiązanym również częściowo z moim
    blogiem. Szczegółami chętnie się podzielę za 2-3 miesiące. Dlatego mam
    ogromną prośbę: czy zdradzisz mi jaki jest Twój ulubiony kolor i czy
    dominuje on w Twojej kuchni oraz jaki jest Twój ulubiony kształt?
    Oczywiście jeżeli Twoi czytelnicy mają ochotę podzielić się taką
    informacją, chętnie poczytam :-) pozdrawiam Justyna Pielech relaxtime.pl

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie