Bezglutenowa tarta z warzywami


Dzisiaj nie będzie słodko :-)
Ponieważ zaraz po słodkościach uwielbiam warzywa, postanowiłam podzielić się z Tobą moim przepisem na wytrawną tartę bez glutenu.
W przygotowaniu jej pomogła mi dziś specjalna forma do tarty z mnóstwem maleńkich dziurek.
Dzięki tym malutkim "wywietrznikom" cyrkulacja powietrza jest lepsza, a ciasto jeszcze bardziej chrupiące. Już po pierwszym kontakcie zauważyłam, że jest solidna.
Sztywna, o idealnie płaskiej powierzchni, z wyjmowanym dnem. Wysokiej jakości materiał z którego ją wykonano sprawił, że nic do niej nie przywarło. Moją tartę wyjęłam z blachy bez żadnego problemu- umieszczając dłoń pod wystudzoną formą i podnosząc całość do góry.
Wszystkie obietnice producenta zostały spełnione, a przygotowanie domowej tarty stało się zdecydowanie łatwiejsze :-)



Bezglutenowa tarta  z warzywami
/ przepis własny, składniki na formę o śr. 23 cm/

bezglutenowe kruche ciasto:
- 100 g mąki ryżowej
- 80 g mąki ziemniaczanej
- 100 g mąki migdałowej (zmielonych migdałów, można zastąpić je orzechami włoskimi)
- 125 g masła
- 1 jajko
- 1/2 łyżeczki soli

farsz:
- 1 mała cukinia
- 1/2 dużej czerwonej papryki
- 1 mały por lub cebula dymka
- 200 g kwaśnej śmietany 18% (bezglutenowej)
-  1/3 pęczka świeżego koperku
- 1 jajko
- sól, pieprz

dodatkowo:
- 1 łyżeczka oleju roślinnego (do wysmarowania formy)
- ok. 50 g startego na tarce twardego sera żółtego
- kilka pomidorków koktajlowych
- listki świeżej bazylii

W blenderze mielę orzechy.
Na stolnicę przesiewam wszystkie rodzaje mąki, wbijam jajko. dodaję sól i kawałeczki zimnego masła.
Sprawnymi ruchami zagniatam plastyczne ciasto, owijam je folią spożywczą i wkładam na 1 h do lodówki.
W tym czasie myję warzywa. Cukinię i pora kroję na cienkie plasterki.
Koperek siekam, a czerwoną paprykę kroję w kostkę. Pomidorki koktajlowe kroję na mniejsze części.
W misce mieszam śmietanę wraz z jajkiem,  przyprawami i koperkiem.
Wyjmuję schłodzone kruche ciasto i rozwałkowuję je na okrągły placek.
Formę smaruję odrobiną oleju

 i wypełniam ciastem, następnie nakłuwam je widelcem.


Następnie podpiekam je przez 10 minut w 200 stopniach C. (bez termoobiegu).
Na podpieczony kruchy spód przekładam warzywa, a następnie polewam wszystko śmietanowo-jajecznym sosem.
Wierzch dekoruję pomidorkami koktajlowymi, listkami świeżej bazylii i startym żółtym serem.


Tartę wkładam do piekarnika i piekę w nim przez ok. 25-30 minut w 180 st C.
Świetnie smakuje zarówno na ciepło jak i zimno.
Smacznego! 



6 komentarzy

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. u mnie na talerzu dzisiaj też taka podobna tarta, ale foremka jaka fajna u Ciebie; ja takiej nie mam... :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pewna, że wypróbuję :) Czy zamiast śmietany jogurt się sprawdzi? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, jak już podpieke spod, to później w jakiej temperaturze piekę już tartę z dodatkami? Wciąż 200 czy już mniej? I ile %śmietana? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, ja użyłam śmietany 18% (kwaśnej), tartę piekłam później w 180/190 stopniach już :)
      dobrej nocy!

      Usuń
  4. Czy można zastąpić masło jakimś tłuszczem roślinnym (np.olejem kokosowym) ?

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie