Miodowe pancakes bez mąki



Masz ochotę przygotować pyszne śniadanie, najchętniej jakieś placki ale jak na złość nie masz w domu mąki?
Spokojnie, nie musisz od razu biec do sklepu.
Wystarczy, że zamiast mąki użyjesz kaszy manny :-)
Tym razem do moich placuszków dodałam sporą łyżkę tegorocznego miodu rzepakowego od niezastąpionych Wileńskich.
Dzięki temu totalnie zrezygnowałam z dodawania białego czy brązowego cukru.
Opłacało się!


Miodowe pancakes bez mąki
/ przepis własny, składniki dla 2 osób/

- 1 szklanka kaszy manny 
- 1/2 szklanki + 1 łyżka mleka
- 1/2 szklanki maślanki lub płynnego jogurtu naturalnego
- 1 jajko
- 1 duża łyżka miodu
- 1 łyżka masła
- 2 łyżeczki oleju kokosowego (do smażenia)

Kaszę mannę wsyp do miski, zalej mlekiem i maślanką, odstaw na około 30 minut.
Kasza w tym czasie napęcznieje. Żółtko oddziel od białka. 
W osobnym naczyniu ubij białko.
Następnie dodaj do miski pozostałe składniki (oprócz białka) i dokładnie wymieszaj.
Na samym końcu dodaj do całej masy białko, ale wymieszaj masę delikatnie- najlepiej łyżką lub silikonową szpatułką.
Na patelni rozgrzej odrobinę oleju kokosowego i smaż placuszki na złoty kolor.
Podawaj ze świeżymi owocami.
Smacznego! :-)


 Śledź mój profil na Facebooku i  Instagramie!

______________________________♥_________________________

10 komentarzy

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. O jejku, uwielbiam kaszę manną, ale jeszcze jej nie jadłam w formie placków :) Koniecznie wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie próbowałam :D ale wygląda zachęcająco ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pancakes <3 Sceneria idealna na letnie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne, i jak pięknie podane! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A co z tym ubitym białkiem? Chyba też dodajemy?

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie