Czekoladowo-kokosowe ciasteczka




Wczorajsze popołudnie spędziłam w przesympatycznym towarzystwie Dagmary - właścicielki marki FOR.REST. Specjalnie na tą okazję upiekłam waniliowe ciasteczka z czekoladą i kokosem.


Zastanawiasz się jak je zrobiłam?
To proste!

Czekoladowo-kokosowe ciasteczka
/ przepis własny, receptura  na 20 sporych ciasteczek/

- 100 g miękkiego masła
- 90 g mąki pszennej
- 30 g mąki kokosowej
- 50 g cukru 
- 1 jajko
- 1 łyżkeczka maślanki lub kwaśnej śmietanki
- 3/4 szklanki groszków czekoladowych lub posiekanej czekolady
- 1 szklanka wiórków kokosowych
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
- szczypta soli

Masło ubiłam mikserem z masłem, następnie przesiałam przez sitko mąkę, proszek do pieczenia, dodałam sól i cukier. Na sam koniec wlałam ekstrakt, wsypałam wiórki kokosowe oraz czekoladowe groszki.


Wszystko dokładnie wymieszałam mikserem- masa była dość klejąca.
Następnie utoczyłam z tak powstałej masy kuleczki wielkości orzecha włoskiego i rozłożyłam je na płaskiej blasze. 

Wierzch każdej z kuleczek lekko spłaszczyłam.

Piekarnik nagrzałam do 160 st. C. (z termoobiegiem) i piekłam ciasteczka na złoty kolor przez około 16 minut. 
Po upieczeniu wyjęłam je i dokładnie wystudziłam.

Smacznego!





Śledź mój profil na Facebooku i  Instagramie!

______________________________♥____________________________

2 komentarze

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. Co tu dużo mówić, wyglądają obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię bardzo podobne ale bez mąki (same jajka, kokoski, cukier i czekolada) wychodzą ala Bounty i można upiec jako ciasto a później kroić na batony, twoje też wyglądają pysznie, muszę ich spróbować. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie