Babka cytrynowo-borówkowa


Po babce piaskowej z wiśniowym lukrem przyszła pora na taką bez lukru- lżejszą i bardziej cytrynową.
Do masy sypnęłam kilka łyżek wiórków kokosowych, dzięki nim moje ciacho zyskało jeszcze ciekawszy aromat.


/ przepis własny, składniki na 1 dużą babkę/

- 200 g masła
- 4 jajka
-  150 g mąki pszennej
- 70 g mąki ziemniaczanej
- 150 g cukru
- 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
- 3 łyżki wiórków kokosowych
-  sok z 1 cytryny
- skórka otarta z 1 cytryny
- szczypta soli

dodatkowo:
- 1 łyżka cukru pudru
- garść borówek


Cytrynę sparzam, ocieram ze skórki a następnie wyciskam z niej sok.
Formę smaruję masłem i posypuję bułką tartą. 
Jajka ubijam wraz z cukrem do białości- około 10 minut.
Masa powinna być bardzo puszysta i podwoić swoją objętość.
Mąkę przesiewam przez sitko, mieszam z proszkiem do pieczenia i dodaję do masy jajecznej, mieszam.
Dodaję sok i skórkę z cytryny oraz wiórki kokosowe.
Masło roztapiam w garnuszku, studzę i dodaję do masy.
Ciasto przelewam do wcześniej przygotowanej formy i piekę w temp. 180 st. C. przez około 40 minut.
Na koniec sprawdzam patyczkiem, jeśli jest suchy- babka jest upieczona.
Umieszczam ją na kratce do studzenia ciasta, aby ostygła.
Następnie dekoruję ją cukrem pudrem i borówkami.

Smacznego!





Śledź mój profil na Facebooku i  Instagramie!

______________________________♥____________________________

1 komentarz

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

jestem na instagramie