Warzywa i owoce od MAKRO + przepisy



To kolejna odsłona testów produktów MAKRO.
Tym razem wybrałam warzywa i owoce, które wpadły mi w oko.




Mamy środek jesieni, a ja na sklepowej półce znalazłam czerwone porzeczki! i truskawki.
Moją uwagę przykuł bejbi ananas i mini banany.




Dostałam również pigwę i dobre, polskie gruszki konferencje.





Listopad to czas na granaty, dlatego było ich dużo i w przystępnej cenie.



I jeszcze niech będzie trochę o owocach, ale w wersji przetworzonej.
Ku mojej uciesze w sieci MAKRO  dostępne są wyroby francuskiej marki Bonne Maman.
Wiadomo, że najlepszy dżem to ten domowy, jednak.. nie oszukujmy się bardzo często brakuje nam czasu, składników lub po prostu nie mamy możliwości przyrządzenia własnoręcznych.
Dobre składowo przetwory to świetna alternatywa.
Ja skusiłam się na dżem z gorzkich pomarańczy. Pyszny, choć wiadomo, że nie tak jak domowa marmolada pomarańczowa (kliknij po przepis).

Odbiegając od tematu przetworów podam Wam przepis na śniadanie lub słodką kolację.



Czekoladowa kasza manna z owocami

/ składniki dla osoby/

- 1 szklanka mleka
- 3 łyżki kaszy manny
- 4 kosteczki gorzkiej czekolady
- 1 banan mini
- 1/2 bejbi ananasa
- 2 truskawki
- 1 kiść porzeczek

Ananasa obieram i kroję w mniejsze cząstki. Porzeczki i truskawki myję.
W rondelku podgrzewam mleko, wrzucam kaszę i mieszam do zgęstnienia.
Na samym końcu dodaję 3 kosteczki gorzkiej czekolady i mieszam, aż całkowicie się rozpuszczą.
Resztę czekolady zostawiam do dekoracji.
Przelewam kaszkę do miseczki, dekoruję owocami i posiekaną czekoladą.
W razie potrzeby dosładzam cukrem lub syropem z agawy.
Smacznego!:)




Teraz pora na warzywa. 

Produktem z którego najbardziej się ucieszyłam były kiełki słonecznika.
Szukałam ich w kilkunastu sklepach niestety bezskutecznie. W MAKRO były i są dostępne w ciągłej sprzedaży. To samo pomidorki malinowe czy jadalne rośliny doniczkowe.
W sklepie zastałam naprawdę spory wybór ziół i warzyw doniczkowych, począwszy od poczciwego szczypiorku poprzez sałatę, a skończywszy na bazylii czy melisie. Warto też wspomnieć o cenach. Zioła z linii Horeca Select dostaniemy za 4 zł.
Ucieszyłam się z możliwości zakupu produktów Marwit. Ich zupy idealnie się sprawdzają jako awaryjne posiłki. 
Chcąc przygotować obiad w głowie miałam myśl, że już dawno powinnam pozbyć się swojej starej patelni. Przechodząc przez dział z akcesoriami kuchennymi postanowiłam nabyć nową.




Wybór padł na teflonową patelnię o 24 cm średnicy marki Horeca Select.
Jak na razie sprawuję się bardzo dobrze. Warto zaznaczyć też, że jej cena jest bardzo przystępna i konkurencyjna - 60 zł.
Mając już narzędzie do pracy mogłam wziąć się za obiad, czyli tymiankową tartę z karmelizowaną cykorią, gruszką i serem camembert.


Tymiankowa tarta z karmelizowaną cykorią, gruszką i serem camembert

/ składniki dla 4 osób/

- 1 rulon ciasta francuskiego
- 1 tacka (5 sztuk) cykorii
- 1 gruszka konferencja
- 1 mały ser camembert
- kilka gałązek świeżego tymianku Horeca Select
- 2 łyżki gęstej śmietany (18 % lub 30%)
- 1 łyżka masła
- 1 łyżka miodu
- 1 jajko
- sól, pieprz

Gruszkę i cykorie myję.
Tą pierwszą kroję w kostkę, a te drugie dzielę na połówki lub ćwiartki.
Na patelni rozgrzewam łyżkę masła i wrzucam cykorie, podsmażam je z obu stron na rumiany kolor. Następnie dodaję łyżkę miodu i karmelizuję. Na samym końcu przyprawiam je pieprzem.
Ciasto francuskie nakłuwam widelcem.
W miseczce roztrzepuję jajko ze śmietaną.
Rozsmarowuję na cieście, rozkładam karmelizowaną cykorię, plastry sera i pokrojoną gruszkę.
Przyprawiam solą, pieprzem i ziołami.
Rozgrzewam piekarnik do 200 stopni C. i piekę w nim tartę przez 20-25 minut.
Kroję na kwadraty.
Smacznego!




Wszystkie produkty widoczne na zdjęciach można dostać w sieci sklepów



______________________________♥____________________________



5 komentarzy

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. Te banany baby są niesamowite! I ten ananas :D Nie wiem dlaczego, ale uwielbiam takie miniaturowe produkty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) mi również się bardzo spodobały!
      Pozdrowienia ciepłe

      Usuń
  2. Wow, zdjęcia po prostu cudowne! ;)
    Obie propozycje fantastyczne i baaardzo inspirują! *.*
    Lubię ten klimat Waniliowej Chmurki.

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie