Zupa z kukurydzy, jabłek i cebuli




To taka zupa na koniec lata. Kiedy pierwsze chłody zaczynają dawać się we znaki, a nasze organizmy domagają się sycących i gorących dań.
Za przepis dziękuję Lisce, która ją wymyśliła. Ja w tym przepisie dokonałam tylko niewielkich zmian :)


/przepis Liski, składniki na 3 porcje/

- 1 l bulionu warzywnego
- 2 kolby kukurydzy
- 2 jabłka
- 1 cebula
- 2  duże ziemniaki
 - 1 łyżka masła
- 1/3 łyżeczki tymianku
- 1 łyżeczka majeranku
- sól, pieprz
- kurkuma
- słodka papryka w proszku

grzanki:
- 3 kromki ciemnego, razowego chleba
- 1 łyżeczka masła
- 2 plastry dobrego żółtego sera (np. cheddar)

Cebulę, jabłka i ziemniaki obrałam, pokroiłam w kostkę.
Ziarna kukurydzy oddzieliłam od kolby za pomocą bardzo! ostrego noża.
W dużym garnku rozpuściłam masło. Wrzuciłam cebulę- dusiłam do momentu, aż zbrązowiała. Dodałam jabłka i ziemniaki i znów dusiłam- tym razem ok. 2 minut. Po tym czasie zalałam wszystko bulionem, wrzuciłam kukurydzę, doprawiłam solą i gotowałam zupę przez ok.25 minut- aż warzywa stały się miękkie.
Zupę częściowo zmiksowałam przy pomocy blendera.
Następnie doprawiłam ją  przyprawami oraz ziołami.
Podawałam z grzankami z ciemnego, razowego pieczywa.

Smacznego!:)


______________________________♥____________________________


10 komentarzy

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. Fantastyczne połączenie smaków! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł! bardzo zaciekawił mnie ten smak, dlatego jak najszybciej zapisuję przepis, by samej się przekonać jak smakuje :)
    zdjęcia - cudne! uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Idelana na jesienne wieczory! Pewnie rozgrzewa i smakuje przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A gdzie się podział ser? Pewnie 'mysza' zjadła ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem na Twoim blogu po raz pierwszy i muszę przyznać, że przyjemnie tu u Ciebie. :)
    Prosta i przejrzysta szata graficzna, cudowne zdjęcia, żadnego zbędnego gadania - wszystko z sensem i na temat. Oby tak dalej!
    Życzę wielu sukcesów i przyjemności z blogowania!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie