Jaglana babka z bananem i kokosem


Kokos + banan to para idealna.
 Tegoroczna bezglutenowa babka miała już swoje pięć minut w wielkanocnym wydaniu magazynu Spring Plate (kto jeszcze nie przeglądał, niech kliknie tu).
Dziś występuje również na blogu. Mam nadzieję, że wykorzystacie ten przepis.
Ciasto jest miękkie i wilgotne, a w wykonaniu ekspresowe.


/przepis własny, składniki na 1 babkę/

- 260 g mąki jaglanej
- 4 jajka 
- 150 g masła  
- 200 g cukru trzcinowego 
- 2 łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia 
- 1 duży dojrzały banan 
- 4 łyżki wiórków kokosowych 

do dekoracji:
- 2 łyżki cukru pudru 
- garść fiołków 

do posmarowania blachy: 
- 2 łyżki masła 

Masło rozpuść w garnuszku i ostudź. Mąkę przesiej do miski, dodaj cukier, wiórki , proszek do pieczenia oraz jajka. Wszystko dokładnie zmiksuj. Nadal miksując wlewaj cienką strużką ostudzone masło. Banana zmiksuj w blenderze i dodaj do babkowej masy.Formę do babki wysmaruj masłem i wlej surowe ciasto.


Nastaw piekarnik do 180 stopni C. (bez termoobiegu) i piecz w nim ciasto przez ok. 35 minut- do tzw. "suchego patyczka".

Wystudź na kuchennej kratce. Posyp cukrem pudrem i fiołkami.

Smacznego:)




Bądź na bieżąco śledź Waniliową na facebooku i twitterze

 ______________________________♥____________________________

9 komentarzy

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. Bardzo podoba mi się Twój pomysł na babkę! Musze kupić mąkę jaglaną lub sama zmielić kaszę :) Prześliczne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejny przepis do bezglutenowego menu:) na pewno zrobię i będą zdjęcia pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. świetna babka! coraz bardziej mam ochotę zakupić mąkę jaglaną i takie cuda wypiekać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. cudnie to wygląda :) myślę, że na tegoroczne święta jeszcze uda mi się wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Omomom.
    Brzmi smacznie, wygląda przepięknie!
    Jeszcze tylko muszę spróbować jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszna,dziś robiłam,zjedliśmy prawie całą....

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciasto mega smaczne w swojej kategorii, dzięki za przepis :) wg mnie spokojnie można dać mniej cukru, w mojej babce zastąpiłam cukier ksylitolem, a 50g masła olejem kokosowym

    OdpowiedzUsuń
  8. Mogę użyć zmielonych płatków owsianych jako maka owsiana zamiast jaglanej do wypieku tego cuda? :)

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie