Krem krówkowy

Idealnie kremowy, kajmakowy krem, który bez problemu przygotujesz w swojej kuchni.
Stanowi świetną bazę jako dodatek do ciast i deserów.
Krem krówkowy
/ przepis własny, składniki na 1 średniej wielkości słoik/
- 200 g śmietanki 36% (można zamienić na 30%)
- 100 g cukru kryształu
- 40 g masła
- szczypta soli
W rondelku rozpuść cukier (do złotego koloru).
Następnie cały czas mieszając dodaj kawałeczki masła i wlej śmietankę. Non stop podgrzewaj masę na wolnym ogniu i oczywiście mieszaj (doskonale sprawdza się do tego celu silikonowa szpatułka).
Dodaj odrobinę soli i redukuj masę do momentu, aż będzie nieco ciągnąca (trwa to zazwyczaj 5 minut).
Przełóż krem do wyparzonego słoika,  przechowuj go w lodówce (otwarty- nie dłużej niż 1,5 tygodnia).
Idealnie nadaje się jako nadzienie do ciasteczek, wypełnienie tart i babeczek, czy też jako słodkie smarowidło do kanapek.
Smacznego!



Przygotowanie kremu nie zajmie Ci więcej niż 20 minut! :)


 Bądź na bieżąco śledź Waniliową na facebooku, instagramie i twitterze

______________________________♥____________________________

42 komentarze

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. jak długo można przechowywać ten kremik w lodowce?

    OdpowiedzUsuń
  2. otwarty- nie dłużej niż 1,5 tygodnia

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe nagrody! Spróbuję zrobić :) Tobie krem wyszedł wspaniały!

    OdpowiedzUsuń
  4. Daktyle w czekoladzie- Tobie też wyjdzie pyszny, przepis jest banalny:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od dawna chciałam zrobić taki domowy krem krówkowy a jeśli jeszcze do tego mogę wziąć udział w konkursie to już w ogóle jestem zachwycona :) Oby tylko się udał, zawsze wydawał mi się dość skomplikowany w swej prostocie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Madzialena- Wszystko się uda, spokojnie. Gdybyś jednak miała jakieś problemy, pisz na maila lub na facebooku na pewno odpowiem:)!

    OdpowiedzUsuń
  7. Domowe kremy to fajna sprawa, ale jakoś nie miałam wcześniej odwagi, aby zrobić ;-) Chyba spróbuję swoich sił, także w konkursie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kremik świetny, a blog inspirujący dodaję do obserwowanych i będę zaglądać częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Magdalena M- dziękuję i zapraszam !:)

    Barbarella- liczę na Twój udział

    OdpowiedzUsuń
  10. rewelacyjny! Ale po takim słoiczku musiałabym się znowu odchudzać, kurczę no:P życie jest beznadziejne:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow. Krem wyglada wspaniale. Biore sie za jego robienie i oczywiscie biore udzial w konkursie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. aaaa krem krówkowy ommomoomomom

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam, zdjęcie dodałam :) Krem przepyszny, zanim przełożyłam do słoika, zjadłam chyba połowę :) Będę ponownie robiła bo już prawie nic nie zostało :) Jeśli chodzi o przycisk Cook'd to dałam radę mimo, że pierwszy raz coś takiego spotkałam, całkiem fajny.

    OdpowiedzUsuń
  14. Daktyle w czekoladzie - cieszę się :-) miłego dnia !

    OdpowiedzUsuń
  15. ayyy razem z kuzynka startujemy ;) a jak! raz sie zyje;) tylko ze boje sie zeby mi sie ten cukier nie przypalil. Czy jak rozpuszczajac cukier to mieszasz go w czasie rozpuszczania czy czekasz az powstanie brazowy kolor?

    OdpowiedzUsuń
  16. A swoja droga ten portal cookd.it to boski pomysl. Wszystko w jednym miejscu mozna znalezc. Takie pysznosci;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. Poznańskie papu - cukier się nie przypali jeśli bd zerkać co chwila do rondelka i kontrolować jego kolor. :-) ja na tym etapie nie mieszam go jeszcze -uwielbia przyklejać się do łyżek !

    OdpowiedzUsuń
  19. Olga mam pytanie :) Jak dodać ten przepis? Kiedy klikam na cook'd! to pokazuje mi sie rameczka, zaloguj przez facebook i o cookd.it.
    Co dalej?

    OdpowiedzUsuń

  20. Poznańskie Papu - musisz się zalogowac na fcb a później pojdzie jak z płatka!:-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Krem zrobiłam, wyszedł rzeczywiście szybko a jaki smaczny! :) zostanie wykorzystany do naleśników o ile wcześniej nie zjem go sama :)

    OdpowiedzUsuń
  22. zrobione, dodane, krem był przecudny!
    /tylko dlaczego mi ucięło to zdjęcie po dodaniu?:(

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Asiejko - łaa ale cudnie wyszedł !;)[niestety nie wiem czemu ucielo zdjęcie ;<<

    OdpowiedzUsuń
  25. bo pewnie musi być w kwadracie.. to podmieniłam na nowe!:))

    OdpowiedzUsuń
  26. Zrobiłam jeszcze raz Twój krem krówkowy. Dodałam jeszcze dwa zdjęcia, które są propozycją wykorzystania kremu- batony daim z białą czekoladą i cukierki toffi nadziewane gorzką czekoladą, które smakiem i wyglądem przypominają alpenliebe chocolate karmelowe. W obu przypadkach jedynym dodatkiem do kremu jest sama czekolada :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Daktyle w czekoladzie- mniam:) świetne pomysły miałaś!

    OdpowiedzUsuń
  28. Olcik ten krem jest niesamowity!!!! znajomi byli zaczarowani. Dodalismy go do babeczek . Niewytrzymal 1,5 tyg w lodowce bo zostal od razu zjedzony :)zdjecie zrobione i wklejone.

    OdpowiedzUsuń
  29. Genialny przepis :) Polecam wymieszać krem z lekko kwaśnym dżemem porzeczkowym (oczywiście domowej roboty!) - łamie to troszkę jego słodycz i dodaje ciekawego posmaku :) pozdrawiam ciepło! (czy można dodać więcej niż jedno zdjęcie?)

    OdpowiedzUsuń
  30. ;] Zrobione i dodane, łatwy i dobry przepis, sprawdził się cudnie na tartaletkach z czekoladową masą sernikową! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  31. Również zrobiłam krem i dodałam zdjęcie :) krem pyszny! Przypomina mi coś w smaku, jakby jakiś smak z dzieciństwa i nie mogę sobie przypomnieć co to takiego. Pozdrawiam. Aneta

    OdpowiedzUsuń
  32. D., Leśne Smaki- :) przepysznie się prezentują!

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja zrobiłam rogaliki drożdżowe z tym kremem - zapraszam do spróbowania :)
    http://lesnesmaki.blogspot.com/2013/09/rogaliki-drozdzowe-z-kremem-krowkowym.html

    OdpowiedzUsuń
  34. Sama frajda była jak ten krem robiłam :)) no nie dało się obojętnie przejść obok tego przepisu, musiałam wypróbować :) Luby to nie wytrzymał i wyjadał mi go ze słoika. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  35. O kremie dużo pisać nie muszę, wiesz, że jest świetny! :) Uwielbiam wszystko, co krówkowe...
    Pokazałam też nasze dzisiejsze śniadanie: figi zapiekane z serkiem, orzechami włoskimi i odrobiną szałwii, podany z kremem i sporą szczyptą gruboziarnistej soli - pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  36. N_żak - widziałam je, widziałam przeslicznie i smacznie to wszystko wygląda :-)!
    Dobrej nocy!



    OdpowiedzUsuń
  37. Marcelina - :-) pozdrowienia dla lubego !;>>

    OdpowiedzUsuń
  38. Krem zrobiony :-) i jest po prostu pyszny! Ale chyba nie wezmę udziału w konkursie, bo aby się zalogować do tej aplikacji trzeba mieć konto na Facebooku, a ja nie posiadam.

    OdpowiedzUsuń
  39. Kremik idealnie pasował do brownie ; ) A sama idea przycisku na prawdę fajna i dla nas czytelników i dla ciebie jako autorki ; )

    OdpowiedzUsuń
  40. wrzuciłam zdjęcia, ale nie widnieją one, że są z naszej strony. Teraz pokazują się podwójnie. Pogubiłam się.

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie