Pełnoziarniste pancakes z jagodami i syropem z agawy

Typowe letnie śniadanko- placuszki z jagodami, do tego kubek zimnego (koniecznie!) mleka i syrop z agawy.
Dzień staje się lepszy:)




/ przepis własny, porcja dla 3 osób/

- 5 łyżek mąki pszennej razowej (75 g)
- 4 łyżki mąki pszennej luksusowej lub tortowej  (60g)
- mały kubeczek jogurtu naturalnego (165 g)
- 100 ml mleka
- 2 łyżki miękkiego masła
- 1 łyżka cukru trzcinowego
- 1 łyżka oleju
- 1 jajko
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli
- garść świeżych jagód

dodatkowo:
- syrop z agawy


Jagody umyć i osączyć na sitku.
Do miski wsypać mąkę, cukier, proszek do pieczenia.
W drugiej misce wymieszać mleko, jogurt, masło i jajko.
Połączyć zawartość obu misek i wymieszać wszystko łyżką na gładką masę bez grudek.
Dodać jagody i delikatnie wymieszać.
Rozgrzać na patelni łyżkę oleju i nakładać placuszki, przekręcać na drugą stronę, gdy na ich powierzchni pojawią się "bąbelki".

Smażyć z obu stron na złoty kolor.
Podawać od razu polane syropem z agawy.
Smacznego!:)








. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ps: Jeśli ktoś chce usłyszeć mój głos.. albo podejrzeć jak bawiliśmy się na Weekendzie ze Smakiem we Wrocławiu zapraszam do obejrzenia filmiku :D




13 komentarzy

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. Wyglądają naprawdę cudownie :) Co więcej, jestem w stu procentach przekonana, że tak samo też smakują. Placki, borówki i słodki syrop? Wakacyjny klasyk! Koniecznie muszę je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jagody <3 Pyszne śniadanie!

    OdpowiedzUsuń
  3. mmmm! jak smacznie wyglądają! zapisuję przepis;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nabrałam ochoty na takie placki..tylko do lasu po jagody jakoś ciężko mi się wybrać ^^" a tak na marginesie, mam do Ciebie pytanie, czy studiujesz może medycynę (bo widziałam że uczysz się biochemii,anatomii..)? ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne, pyszne :)
    I piękne zdjęcia.
    Pozdrowienia Olciku:)

    OdpowiedzUsuń
  6. biorę nawet w ciemno! :D

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie