Rabarbar. Akcja.



Witajcie!
Czy są już u Was te kwasowe różowe łodygi? Jeśli tak, to mam nadzieję, że przyłączycie się akcji
i wykorzystacie je jako temat przewodni.
Rabarbar jest warzywem, które ma przeróżne zastosowania w kuchni (od sosów do ciast).
Mam nadzieję, że wybierzecie coś dla siebie i zechcecie się tym podzielić, tym bardziej, że akcja trwać będzie ponad miesiąc.
Jeśli nie jesteście jeszcze do końca zdecydowani albo szukacie przepisów zachęcam do zajrzenia tutaj.
Zapisujcie się do akcji na Durszlaku lub piszcie w komentarzach (jeśli nie macie bloga kulinarnego).

Miłego rabarbarowania!


______________________________♥______________________________









32 komentarze

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. Pewnie, ze sie przylacze! Zwlaszcza, ze mialam w planach upiec dzisiaj ciasto z rabarbarem i kwasna smietana...

    OdpowiedzUsuń
  2. Olsiaku a zaraz potem będą jagody? No powiedz, że w tym roku też. Do rabarbaru się przyłączę (przynajmniej takie są plany)

    OdpowiedzUsuń
  3. Są Olcik, są. A nawet się zestarzały.

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie jeszcze nie ma :(
    No,ale mam nadzieję,ze będą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudny banerek :) Coś czuję, biorąc pod uwagę, moją słabość do rabarbaru, że będzie się u mnie często, pojawiać w tym miesiącu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jeszcze nie próbowałam rabarbaru, zawsze odstraszało mnie to wcześniej gotowanie go, no ale postaram się skusić:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Olciku, u mnie w tym roku malutko, ale cos wymyslę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Duś- a ja nie zawsze gotuje;)
    Kabamaigo- pewnie, że tak! jagód nie śmiałabym przepuścić!

    OdpowiedzUsuń
  9. No widzisz nie wiedziałam, ale mam zamiar poczytać przepisy z akcji zeszłorocznej, może znajdę bez gotowania:) Dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  10. powiem krótko - jestem (ra)bar(bar)dzo na tak :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przyłącze się:0 tylko mam problem z logowaniem sie na durszlaku( wyjasnianie czemu w toku) więc czy wystarczy jak tu napiszę że się przyłączam?

    OdpowiedzUsuń
  12. Duś- nie ma za co, cieszę się, że mogłam pomogłam Ci

    Auroro- bardzo mi miło:)

    Trzcinowisko- wystarczy na pewno, jeśli nadal nie będziesz mogła się zalogować to proszę o linka do przepisu pod tą notką

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Rabarbar jest fantastyczny!

    Pamiętam jak podbierałam mamie z tego co cista....:) Maczałam końcówkę w cukrze i 'chrup'! Pyszności!

    /czy to prawda że rabarbar jedzony 'solo'jest niezdrowy??/

    pozdrawiam ciepło!! Spróbuje dołaczyć się do akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  14. nat.-Surowy rabarbar ma w sobie szkodliwe kwasy szczawiowe, które wiążą wapń- niezbędny dla kości i zębów. Poza tym kwas ten nie jest przez nasz organizm rozkładany, lecz jedynie stopniowo wydalany. Jeżeli do nerek trafią duże ilości tegoż kwasu, mogą zacząć tworzyć się w nich kamienie nerkowe, dlatego osoby z chorobami nerek nie mogą jeść rabarbaru. Nie poleca się go także (w dużej ilości) dzieciom chyba, że popiją go sporą dawką mleka. Kwas szczawiowy ulega w dużym stopniu rozkładowi podczas ogrzewania, dlatego powinno się go głównie jeść w formie gotowanej, pieczonej, duszonej lub smażonej.
    Wiadomo, że surowego dużo zjeść się nie da (nawet z cukrem jest dość kwaśny), a więc tak jak we wszystkim ważny jest umiar. Myślę, że od 5 kawałków nic się nie stanie, a na więcej nie wierzę, że ktoś miałby ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  15. jak tylko dorwę w sklepie rabarbar na pewno go odpowiednio spożytkuję i chętnie dołączę do akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chciałabym się dołączyć do akcji ze swoją szarlotką z rabarbaru. Pozdrawiam

    http://ogrodybabilonu.blogspot.com/2011/05/szarlotka-z-rabarbaru.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobrze, że tu wpadłam jeszcze. Mam kamyczki na nerkach, więc w takim razie pozostanie mi gotowanie, które jednak chyba nie będzie takie straszne. :) skarbnica wiedzy Twój blog:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mam nadzieję, że te ciasto, też zostanie zaakceptowane do akcji rabarbarowej. Pozdrawiam gorąco!

    http://ogrodybabilonu.blogspot.com/2011/05/ciasto-ucierane-z-rabarbarem.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeszcze jeden przepis z rabarbarem. Pozdrawiam.

    http://ogrodybabilonu.blogspot.com/2011/05/tarteletki-z-rabarbarowym-musem.html

    OdpowiedzUsuń
  20. z chęcią przyłączyłam się do akcji!
    podaję linka tutaj, bo mam problemy z zalogowaniem się na durszlaku:
    http://kuchniaetc.blogspot.com/2011/05/ra-bar-bar.html

    pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Hej Rabarbarożercy! Oto i on - Duszony Rabarbar w całej swej okazałości! Smakowitego!
    http://blogczekolady.blogspot.com/2011/05/udus-go-udus.html

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam serdecznie! Z przyjemnością podejmuję wyzwanie i zgłaszam się do akcji. Pozdrawiam. St.

    http://bezlaktozy.blox.pl/2011/05/PLACEK-IMBIROWY-Z-RABARBAREM.html

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie mogę przez durszlak, ale mam nadzieję, że tutaj mogę dołączyć kolejny przepis. Pozdrawiam

    http://ogrodybabilonu.blogspot.com/2011/05/tarta-z-rabarbarem-i-kremem-waniliowym.html

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam i zapraszam na muffinki... Oczywiście lekkie i rabarbarowe.
    Pozdrawiam!
    St.

    http://bezlaktozy.blox.pl/2011/05/MAKOWE-MUFFINKI-Z-RABARBAREM.html

    OdpowiedzUsuń
  25. Chciałabym jeszcze dołączyć przepis na mięso. Pozdrawiam

    http://ogrodybabilonu.blogspot.com/2011/05/mieso-pieczone-w-rabarbarze.html

    OdpowiedzUsuń
  26. Pozwolę sobie załączyć jeszcze jeden przepis na szparagi z holenderskim sosem rabarbarowym. Pozdrawiam

    http://ogrodybabilonu.blogspot.com/2011/05/szparagi-z-holenderskim-sosem.html

    OdpowiedzUsuń
  27. dodaję się - jeśli można :)

    http://cakes-and-the-city.blogspot.com/2011/05/rabarbarowe-rowerowe-love.html :)

    OdpowiedzUsuń
  28. W związku z zamknięciem durszlaka straciłam dostęp do banerów prowadzonych obecnie akcji w tym baner akcji rabarbarowej. Możesz mi wskazać gdzie go znajdę abym mogła zamieścić go na pasku bocznym
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Olcik, nie ma teraz durszlaka. Wszyscy jesteśmy na Mikserze Kulinarnym. Gdzie teraz dodawać wpisy do Twojej Akcji?Wysłać Ci po zakończeniu na maila?

    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  30. To i ja się również dołączam - http://bake-and-cook.blogspot.com/2011/06/biszkopt-z-truskawkami-i-rabarbarem.html tak chyba będzie najłatwiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. O zdążyłam, mój ostatni przepis do akcji. Pozdrawiam.

    http://ogrodybabilonu.blogspot.com/2011/06/muffinki.html

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie