14.02.2011

Kruchość serca

W końcu znalazłam przepis idealny na kruche ciasteczka, które doskonale dają się formować i nie odkształcają się podczas pieczenia. Dodatkowo w mojej recepturze nie ma ani grama środków spulchniających, bo i po co?
Dziś serduszkowe,  z groszkami czekoladowymi i bez.



 Przepis na ciasto podstawowe :
( od Marthy Stewart)


- 230 g masła niesolonego, miękkiego
- 1 duże jajko
- 3/4 szklanki drobnego cukru 
- 380 g mąki + odrobina do posypania
- 1 łyżeczka esencji waniliowej (używam swojej własnej, niedługo podam na nią przepis)
-  połowa łyżeczki soli

W malakserze ubijamy masło razem z cukrem, dodajemy jajko, sól oraz esencję, dalej rozdrabniamy.
Teraz czas na mąkę- przesiewamy ją i dodajemy stopniowo.
Wyjmujemy, gdy składniki dokładnie się połączą i utworzą zwartą masę.
Można też oczywiście zamiast malaksera użyć swoich rąk:)
Zagniecioną kulę ciasta wkładamy do lodówki na minimum 1h, a maksimum 3 dni.
Teraz czas na wałkowanie.
Stolnicę podsypujemy delikatnie mąką, wałkujemy ciasteczka- grubość dowolna i wykrawamy kształty foremkami.
Teraz czas aby lekko nasze wykrojone ciasteczka schłodzić- 15 minut w lodówce, w tym czasie dobrze jest rozgrzać piekarnik do 175 stopni.
Gdy minie kwadrans, wstawiamy blachy z ciasteczkami do piekarnika i pieczemy ok. 14 minut- należy pilnować, by nasze ciastka zbyt mocno się nie spiekły:).
Po upieczeniu, wyjąć blachy z ciasteczkami i pozostawić je jeszcze na nich przez chwilkę- w tym czasie twardnieją. Następnie za pomocą szpatułki pozdejmować wszystkie na inną płaską powierzchnię, udekorować lub nie i zajadać.
Smacznego!:)


______________________________♥______________________________

36 komentarzy:

  1. Ja bardzo lubię chrupac takie ciasteczka. Dzisiaj też miałam zrobić, ale było tyle słodkości, że nie starczyłoby miejsca. Niemniej Twoje są śliczne. I zdjęcia, i ciastka oczywiście ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie ciasteczka są najlepsze, a w dodatku bez proszku spulchniającego - to duży plus! Wałkowanie tylko mnie odstrasza, ale może w karnawale zaszaleję i powałkuję troszkę więcej!
    Pozdrawiam,
    SWS

    OdpowiedzUsuń
  3. Kruche, maślane i z groszkami czekoladowymi... Wchodzę w to!

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszą fajnie chrupać. Radziłbym Ci wykrawać te serduszka po prsotu nożem. Masz wtedy różne kształty i jest to proste. Zobacz u mnie tu: http://domekzpiernika.blox.pl/2011/02/Serduszka-na-Walentynki.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygladaja przepysznie!(:
    pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto jak i serca godne uwagi i podniebienia :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. sliczne serduszka:) takie maslane chrupiace ciasteczka...:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Olcik, ładne te ciasteczka:) Kruche, fajne :) Lubię takie.
    A skąd ten przepis? Bo nie napisałaś;)
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie małe słodkie przyjemności. Mogę zjeść od razu cały kilogram :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Kruchość takiego serca jest więcej niż wskazana...

    Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Idealne ciasteczka! Bez spulchniacza i bez odkształceń.

    OdpowiedzUsuń
  12. To ja poproszę bez kropeczek... Narobiłaś mi smaku, więc wyciągam właśnie swoje, jeszcze świąteczne, bo kilka się zachowało... Pozdrawiam ciepło, Olciku:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kruche ciasteczka...pasują na każdą okazję, do każdej książki i na każdą porę dnia ;-)
    Smakowity przepis, szczególnie że bez spulchniaczy!

    OdpowiedzUsuń
  14. Olcik, z checia wyprobuje kiedys twoej nie zmieniajce ksztaltu ciasteczka kruche, bo jednak kazde ktore znam troche zmieniaja...

    A z srodkami spulchniajacymi to racja, w kruchych niekoniecznie :) Usciski!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja poproszę te z czekoladowymi groszkami ! :)

    Przepis ląduje w zakładce "do zrobienia" :)

    OdpowiedzUsuń
  16. maślane.
    kruche.
    i walentynkowe. uroczo.

    OdpowiedzUsuń
  17. Majanko a widzisz ze mnie gapa, już dopisuję:)oczywiście od Marthy Stewart

    OdpowiedzUsuń
  18. śliczne serducha.
    zapisałam sobie je.

    OdpowiedzUsuń
  19. Che graziosi questi cuori, ciao
    sei un'artista :)

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo lubię proste do zrobienia ciasteczka :) cudnie CI wyszły !!
    POzdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  21. Olciku, nie wiem, czy to za Twoją zgodą, więc Ci przesyłam: http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=498517140869&set=a.392412835869.182975.358684990869&theater.

    Jeśli sama udostępniłaś to ok, ale jeśli nie to ktoś nieładnie sobie pożyczył i nawet linka nie dał.

    Pozdrawiam:)
    Zosia

    OdpowiedzUsuń
  22. Zosiu- nie;/ dziękuję za info!

    OdpowiedzUsuń
  23. nie ma za co! zobaczyłam to zdjęcie i od razu sobie przypomniałam jak się śliniłam gdy zobaczyłam to ciacho u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Muszę je w takim razie wypróbować, bo najbardziej w kruchych ciasteczkach lubię ich trzymanie kształtu :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Dziękujemy za dołączenie do Wykrywacza, zdjęcie już opublikowane :) Zapraszamy również do polubienia nas na facebooku i dodania do listy ulubionych blogów naszego kanału RSS. Czekamy na kolejne zdjęcia i pozdrawiamy! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ale piękne te serduszka!
    wszystko razem wygląda jak nowoczesny obraz - jestem pod dużym wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń
  27. Lekko- dziekuje, to duzy komplement:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

Blogger template designed By The Sunday Studio.