Owsiane ciasteczka FIT


Trzeci semestr dietetyki przywitałam zdrowszą wersją owsianych ciasteczek.
Bez oleju i masła, z dużą ilością ziaren, suszonych owoców i gorzkiej czekolady.
Mięciutkie i sycące.


/ przepis podpatrzyłam u Kingi i nieco go zmieniłam/

- 1 mały(90 g) , dojrzały banan
- 1/2 (30 g)  miękkiej gruszki
- 50 g suszonej śliwki kalifornijskiej
- 50 g rodzynek
-  40 g płatków owsianych błyskawicznych
- 30 g gorzkiej czekolady (posiekanej)
- 10 g płatków migdałowych
- 10 g otrębów pszennych
- 1 łyżeczka syropu z agawy (można pominąć)


Czekoladę posiekaj. Śliwki pokrój.
W misce zblenduj gruszkę i banana na gładką masę. Dodaj otręby, płatki owsiane, czekoladę, płatki migdałowe, suszone owoce i syrop. Wymieszaj łyżką.
Płaską blachę od piekarnika wyłóż papierem do pieczenia, zwilż dłonie i utocz 12 kuleczek wielkości orzecha włoskiego.
Rozłóż je na blasze. Piekarnik nastaw do 180 stopni (bez termoobiegu) i piecz ciasteczka przez 12 minut.
Smacznego!


Bądź na bieżąco śledź Waniliową na facebooku, instagramie i twitterze

______________________________♥____________________________

10 komentarzy

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. Świetny przepis ! mogę zamienić syrop z agawy np. miodem ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jasne! :) ba.. nawet możesz go zupełnie pominąć i nie dosładzać w ogóle ciastek

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię identyczne:) zawsze intuicyjnie, na tym co akurat mam w domu (zamiast banana, np. mus jabłkowy, polecam!). Są pyszne i na bardzo długo sycą!

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam podobne, są przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepyszne Pani Dietetyczko!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. takie pełne zdrowia, a przede wszystkim owsiane ciasteczka lubię najbardziej!! świetny przepis ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno smakowite :) Lubię takie wypieki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Marianna- dokładnie! ja dziś dałam np. 2 świeże duże śliwki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana III semestr to już nie przelewki:) ..a ciasteczka świetne:)

    OdpowiedzUsuń
  10. 222kcl ma 12 ciasteczek? :)

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie