Ziemniaczki z piekarnika

Bardzo rzadko jadam ziemniaki w wersji nieprzetworzonej (czytaj: ugotowane w osolonej wodzie i podane do obiadu), a to z tego powodu, że zwyczajnie za nimi nie przepadam.
Jednak ta wersja pozwala mi odpędzić  na dobre myśl, że mogłabym nie lubić tego warzywa:)
Przepis idealny.

/ przepis podaję za Bake&Taste/

- ok 700 g ziemniaków, pokrojonych w słupki
- oliwa, 2-3 łyżki
- ulubione przyprawy (u mnie przyprawa bazylia, oregano i dużo słodkiej papryki)
Nastawić piekarnik na 220-230 stopni, blachę wstawić do środka aby się porządnie nagrzała. Oliwę wymieszać z przyprawami.
W garnku zagotować wodę, jak się zagotuje wrzucić ziemniaki. Od chwili ponownego zagotowania wody,  ziemniaki gotować 3 minuty*. Po tym czasie należy je odcedzić. 
Ziemniaki polać oliwą i dokładnie wymieszać (najlepiej włożyć ziemniaki do garnka, w którym się gotowały, polać oliwą, przykryć garnek pokrywą i delikatnie nim potrząsać).

Ziemniaki wrzucić na rozgrzaną blachę (będzie skwierczeć) i włożyć do piekarnika. Piec około 15-20 minut**.
Smacznego!





*sposób podpatrzony przez Kaś u Gordona Ramsey'a, klik
**stopień przypieczenia ziemniaków najlepiej regulować według własnych upodobań. Lubię mocno przyrumienione i chrupiące, więc trzymałam je piekarniku około 25 minut.

Bądź na bieżąco śledź Waniliową na facebooku i twitterze
 

______________________________♥____________________________ 

9 komentarzy

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. "przepis idealny" - Olcik, bardzo się cieszę, że aż tak podpasował :) dziękuję za komentarz u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. też je bardzo często robię! to mój przepis nr 1 na ziemniaczki, Kaś miała świetny pomysł :)

    p.s. idealnie smakują z 'sosem jogurtowym' - jogurt grecki + majonez + sól do smaku = mmmm <3

    OdpowiedzUsuń
  3. oj i ja uwielbiam ziemniaczki :) ostatnio robiłam zapiekane w piekarniku z boczkiem i serem :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie ziemniaczki :>

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam... ;) bardo rzadko jadam ziemniaki, sama ich praktycznie w ogóle nie podaje, ale kiedy rodzice do obiadu przyszykują je w pieczonej wersji pochłaniam ich niemało :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wprost uwielbiam takie ziemniaczki!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. pieczone są super :)
    polecam też grillowane!

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie