Żytni pełnoziarnisty placek z rabarbarem i truskawkami



Humor mam ostatnio wspaniały, wstaję o której chce, kładę się spać kiedy mam ochotę. Zero stresu, odrabiania  lekcji i uczenia się znienawidzonych przedmiotów.
W końcu widzę zalety bycia maturzystką.

Dzięki temu, że wczoraj nie było słońca, dobrze spędziłam czas w kuchni. Zrobiłam wiele pysznych rzeczy, m.in. ten pyszny placek wraz z Jolą.
Spróbujcie go upiec, koniecznie! 
:)


Żytni pełnoziarnisty placek z rabarbarem i truskawkami
/przepis znalazłam na czarownie.blox.pl, podaję go z moimi drobnymi zmianami/

na ciasto:
- 150g pełnoziarnistej maki żytniej
- 100g mąki ziemniaczanej
- 100g brązowego cukru 
- 150g masła
- 1 jajko

     Z wszystkich składników szybko zagnieść jednolite ciasto. Owinąć folia spożywczą i wstawić do lodówki na około 1h (lub kilkanaście minut do zamrażalnika - dla niecierpliwych). Po tym czasie ciasto lekko zagnieść i wylepić nim formę (wyłożona papierem - spód i dłuższe boki) o wymiarach około 30x25cm, tak wylepić również brzegi formy na wysokość ok 1,5-2cm. Ciasto gęsto po nakłuwać widelcem i odstawić na kolejną godzinę do lodówki (niekoniecznie, ale dzięki temu ciasto będzie bardziej kruche).
Pieczemy w 160st, około 20-25minut

nadzienie owocowe:
- 500-600g oczyszczonego rabarbaru (należy kupić około 750g)
- 350g truskawek
- 3 łyżki płynnego miodu
- 5 łyżek brązowego cukru
- 16 cukru waniliowego domowej roboty

     W czasie kiedy spód się podpieka przygotować pozostałą część placka. Rabarbar pokroić na kawałki około 1,5cm, truskawki odszypułkować i pokroić na dwie lub cztery części (w zależności od wielkości owocu). Do owców wsypać cukry, dodać miodu i delikatnie przemieszać.

kruszonka:
- 150g mąki żytniej pełnoziarnistej
- 50g mąki ziemniaczanej
- 50g brązowego cukru
- 32 g cukru waniliowego domowej roboty
- 125g zimnego masła


     Wszystkie składniki kruszonki umieścić w misce i ucierać między palcami do momentu aż połączą się tworząc grudki.

     Na gorącym spodzie  wyłożyć przygotowane owoce - jeżeli puszczą bardzo dużo soku, to należy go odlać aby nie przemoczył ciasta. Następnie pokryć owoce kruszonką i piec w 180st, około 45minut (ciasto jest gotowe kiedy kruszonka lekko się przyrumieni)
Wystudzone ciasto obsypać cukrem pudrem  lub nie;)
Smacznego!








______________________________♥______________________________

23 komentarze

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. już widzę zastosowanie dla paczki mąki żytniej, którą mam w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieknie Ci się upiekł Olciku:) a wiesz, że u mnie nie ma juz ni okruszka:) .... dziekuję za wspólne smakowite pieczenie i za to, że po raz kolejny wynalazłaś tak wspaniały przepis:) buziaczki:)
    PS. bardzo urokliwe zdjecia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jolu- ja również dziękuję i już zacieram łapki na kolejne gotowanie i pieczenie!:);*

    OdpowiedzUsuń
  4. ajjj jak mi dobrze widząc te zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  5. Super :) Najlepsze ciasta pod truskawki i rabarbar to proste ciasta :)
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. z pewnością cudownie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kasiu- wiesz, masz rację:)
    Magdo- nie mylisz się:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Olciaku przepiękne zdjęcia. Klimat rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia! Wspaniała wiosenna atmosfera i przepyszny placek:)
    Uściski:*

    OdpowiedzUsuń
  10. Super przepis na ciasto z takiej mąki, bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zazdroszcze okrutnie takiego luzu :) Tez bym tak chciala. I chociaz uczyc sie juz nie musze (o matko, jaka ja stara juz jestem :)) to moj Maly skutecznie budzi nas o 6-7.00 rano :) Ciasto Olciku przecudne. A zdjecia jeszcze "przecudowniejsze" :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ smakowicie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  13. geniusz!! tego właśnie potrzebuję:D
    zapisuje w zakładkach jako "CIACHO żytnie WOW" :DDD

    OdpowiedzUsuń
  14. Pysznie i zdrowo do tego :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmmmm, bardzo smakowicie się prezentuje :D

    OdpowiedzUsuń
  16. ładne zdjecia i cudny placek :)
    biorę kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  17. O jak Ci dobrze, że masz już wakacje. Mnie dopiero czeka sesja, powoli pojawia się stres ;) Ciasto wygląda przepysznie :) pozdrawiam ;)!

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za pochwały placka.
    No i tym co mają sesję życzę zdania!:D

    OdpowiedzUsuń
  19. Takie placki to moje ulubione klimaty, a jak już są na pełnoziarnistej mące to w ogóle wariuję :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Canette- to zupełnie tak jak ja;)

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie