Wegańska babka cytrynowa



To już ostatnia moja wielkanocna propozycja dla Was.
Wegańska babka bez dodatku jajek i mleka.
Puszysta i bardzo cytrynowa!

Wegańska babka cytrynowa 
/ przepis własny, składniki na formę o średnicy 22 cm/

- 350 g mąki pszennej
- 130 ml mleka roślinnego (użyłam sojowego, może być również migdałowe) 
- 130 g cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia + szczypta sody
- 130 ml oleju kokosowego (płynnego) lub rzepakowego
- sok wyciśnięty z 2 cytryn
- ewentualnie kilka kropel aromatu cytrynowego

dekoracja:
- jajeczka czekoladowe
- cukier puder
- plasterki świeżej cytryny
- świeże kwiatki

dodatkowo (do przygotowania formy):
- 1 łyżka oleju rzepakowego
- 1 łyżka bułki tartej lub mąki


Ważne, żeby wszystkie składniki miały temperaturę pokojową!
Do dużej miski przesiewam mąkę, dodaję cukier, sodę oraz proszek do pieczenia.
Wlewam mleko, aromat i płynny olej oraz sok z cytryny. Wszystko dokładnie miksuję, aż do uzyskania kremowej masy.
Piekarnik rozgrzewam do 180 stopni C . (bez termoobiegu).
Do przygotowanej wcześniej foremki na babkę wylewam surowe ciasto.
Piekę babkę przez ok. 50-60 minut. Ciasto będzie upieczone, jeśli włożony w środek patyczek będzie suchy. Studzę na kuchennej kratce.
Jeśli chcesz, możesz udekorować je cukrem pudrem, świeżymi kwiatkami i czekoladowymi jajeczkami.
Smacznego! :-)








Śledź mój profil na Facebooku i  Instagramie!

______________________________♥____________________________


11 komentarzy

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. O matkoo, ja nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam babeczkę :o

    OdpowiedzUsuń
  2. przepiękna baba! uwielbiam cytrynową, ale w tym roku mam czekoladową :D
    Wesołych Świąt kochana! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie wypróbuję w przyszły weekend, ale nie mam takiej okrągłej formy. Czy podłużna o długości 20 cm też się nada? Czy należy proporcjonalnie zmniejszyć ilość składników? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinna być ok, ale musisz się przygotować na to, że babka będzie nieco niższa :)

      Usuń
  4. Czy ciasto jest geste czy lejace?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto powinno być średnio gęste, ale nie lejące :)

      Usuń
  5. Czy babkę piec w piekarniku z ustawioną funkcją góra-dół?

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam raz na próbę, drugi raz dla rodziny na święta i wyszła fantastyczna. Za drugim razem przygotowałam w formie mini babek. Przepis jest idealny 💚

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! To miód na moje serce :) Wesołych Świąt!

      Usuń

jestem na instagramie