Śniadanie: Kokosowe placuszki z truskawkami

Z truskawkami rozstać się nie umiem.. :)

Kokosowe placuszki z truskawkami
/ przepis własny, składniki na 3 porcje/

- 180 g mąki pszennej (używam zazwyczaj wrocławskiej albo luksusowej)
- 1 łyżka cukru
- 3 jajka
- 1 łyżeczka sody lub proszku do pieczenia
- 280 ml maślanki
- 300 g truskawek
- 2 łyżki wiórków koksowych
- cukier puder do posypania
- 3 łyżki oleju kokosowego


Do miski przesiać mąkę, dodać sodę, cukier, maślankę, olej i jajka.
Wszystko dokładnie wymieszać (najlepiej mikserem).


Na koniec dodać do masy pokrojone truskawki i łyżkę wiórków kokosowych.
Na patelni rozgrzać 1 łyżkę oleju.
Smażyć porcjami nakładając porcje ciasta łyżką stołową.


Usmażone przełożyć na talerz wyłożony serwetką i odsączyć placuszki z nadmiaru tłuszczu.
Posypać cukrem pudrem i pozostałymi wiórkami.
Smacznego!




8 komentarzy

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. Ojej, jakie delikatne.
    Ja z truskawkami pożegnałam się już dawno - zostało miłe wspomnienie w postaci konfitur... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też nie umiem, ale już niestety znikają z półek, a jak już są to ceny kosmiczne :) Ale nie ma co rozpaczać, zaraz zacznie się sezon dyniowy :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie grube racuchy! Pycha :) Ja chyba jednak wolę malinki :>

    OdpowiedzUsuń
  4. Skąd Ty masz truskawki w pojowie sierpnia? : D
    Placuszki wyglądają bardzo pysznie, śliczne są!

    OdpowiedzUsuń
  5. Martha- mam pnące truskawki na balkonie;), owocują do końca września
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  6. kokosowe i do tego z truskawkami - to zdecydowanie coś dla mnie !! pyszne <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie cudowne i delikatne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio u mnie też się trochę kokosiło, ale placków nie było.
    Zrobię przy najbliższej okazji i dam znać :)

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie