04.01.2016

Wegańskie Rafaello z kaszy jaglanej



Pralinki Rafaello to jedne z najpyszniejszych słodyczy jakie znam.
Niestety od paru ładnych lat ich skład nie jest dla mnie satysfakcjonujący.
Emulgatorom i utwardzonym tłuszczom mówię zdecydowane NIE!
Dlatego postanowiłam "utoczyć" te pyszne, wegańskie i przy okazji bezglutenowe maleństwa. 
Masz ochotę?
Zapewniam, że przepis jest na prawdę ekspresowy w wykonaniu. No.. może poza czasem oczekiwania, ale on przy mrozach jakie ostatnio panują w Polsce ulegnie znacznemu skróceniu:)


Wegańskie Rafaello
/ przepis własny, składniki na 30 sztuk/

- 1 woreczek (100 g) kaszy jaglanej
-  2 puszki (800 ml)  mleka kokosowego
-  7 łyżek wiórków kokosowych
-  3 łyżki syropu z agawy (można dać więcej, w zależności od potrzeby)
- 1 kieliszek likieru Malibu lub aromatu kokosowego
  
dodatkowo:
- 30 sztuk blanszowanych migdałów
- wiórki kokosowe (do obtoczenia)


Kaszę podprażam na suchej patelni, pilnuję, aby się nie przypaliła.
Przelewam ją dużą ilością wody na sitku o drobnych oczkach.
Mleko wlewam do garnka z grubym dnem, dodaję kaszę i gotuję wszystko przez około 25 minut na wolnym ogniu- kasza musi wyraźnie zgęstnięć, ale nie może być za sucha.
Po tym czasie dodaję wiórki kokosowe i likier- mieszam.
Następnie wlewam syrop z agawy i znów wszystko dokładnie mieszam. Całość odstawiam na około 2 h do ostygnięcia.
Po tym czasie lepię z masy kulki wielkości orzecha włoskiego, każdą nadziewam migdałem i obtaczam w kokosie.
Układam na specjalnych papilotkach do pralinek i odstawiam na 1 h do lodówki.
Smacznego!:)




Uwagi:
Jeśli śledzisz mojego bloga od dawna. to na pewno rzucił Ci się w oczy przepis na ciasto Rafaello (bez pieczenia) oraz na te pralinki.


Ps: Na moim  instagramie śmiga konkurs! Do wygrania jest Instabook, czyli książka z Twoimi zdjęciami :-)



Śledź mój profil na Facebooku i  Instagramie!

______________________________♥____________________________

10 komentarzy:

  1. jestem bardzoc ciekawa tego smaku, czy czasem kasza niezdominowała smaku i zapachu takich kuleczek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. absolutnie nie! kokos zdominował ich smak :)

      Usuń
  2. kocham rafaello
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie ma to jak domowe słodkości, te pralinki są wyjątkowe, a ja szaleję za kokosem <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) polecam wypróbować tą recepturę!!

      Usuń
  4. Na taką wersję zdecydowanie mam ochotę!;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wow, ultraszybki i pewnie pyszny sposób na uspokojenie zimowego łakomczucha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniaaam! Na pewno spróbuję! Składniki już kupione.. ;) Zapraszam do mnie! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

Blogger template designed By The Sunday Studio.