29.12.2013

Makowe babeczki



Dziś mam coś dla wielbicieli makowych wypieków. Babeczki po brzegi wypełnione masą makową.
Kto chętny?


/ przepis własny, składniki na 6 babeczek/

spód:
- 120 g mąki pszennej
- 70 g masła
- 40 g cukru pudru
- 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
- 1 żółtko
- szczypta soli

 wypełnienie:
- 300 g masy makowej (kupnej lub przyrządzonej własnoręcznie)

Wszystkie składniki na spód umieścić w blenderze i zmiksować na gładką masę.
Przełożyć na kuchenny blat wysypany mąką i rozwałkować na płaski placek.
Wyciąć sześć krążków oraz sześć gwiazdek, krążki  umieścić w foremkach do babeczek, kłaść po 2 -3 łyżki masy makowej do środka każdej babeczki i udekorować wcześniej wyciętą gwiazdką.

Babeczki piec w temp. 180 stopni C. przez 14 minut. Po tym czasie wyjąć z piekarnika i ostudzić.
Smacznego!




Bądź na bieżąco śledź Waniliową na facebooku i twitterze

______________________________♥____________________________

10 komentarzy:

  1. Ja tam na mak lecę jak na czekoladę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze planuje je zrobić i ciągle zapominam :< Ale wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jaaa ! jestem chętna i to bardzo :) miałam robić podobne babeczki, ale całą masę zużyłam :D czas znowu przygotować! :D
    ślicznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie zajadam kawałek wypełnionego taką masą makowca, ale.. na babeczki i tak bym była chętna, a co! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. barzo mi się podobają:) są urocze:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny blog..., jeden z moich niedoścignionych ideałów....
    Babeczki bardzo w sumie proste w wykonaniu, a bardzo efektowne i ta ilość maku...to coś dla mnie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie na blogu zagościł bardzo podobny przepis na babeczki-są przepyszne:-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

Blogger template designed By The Sunday Studio.