26.08.2013

5te! urodziny bloga i ciasto


To już pięć lat! Gdy zaczynałam fotografować jedzenie nie przypuszczałam, że zamieni się to w tak wielką i wciąż narastającą pasję.  Powątpiewałam, że kiedykolwiek będzie mi dane zamienić cyfrówkę na lustrzankę, że przyjdzie mi stanąć przed kamerą, że moje publikacje ukażą się w prasie, że spotkam na żywo Liskę (moją Blogową Mamę), że będę miała okazję wziąć udział w warsztatach fotograficznych, spotkać wspaniałych szefów kuchni, oswoić drożdże, upiec chleb- nie zakalec.
 Jak widać - jestem sporym niedowiarkiem. Ale.. po cichutku marzyłam, a marzenia, jak to marzenia lubią się spełniać.
Dziękuję Wam za wszystkie pozytywne komentarze, za to, że codziennie śledzicie moje poczynania i nierzadko dajecie pozytywnego kopniaka. Za to, że czekacie na każdy nowy post i, że poprawiacie wtedy, gdy potrzeba :)
To super, że jesteście! Częstujcie się urodzinowym serniko-brownie z jeżynami - zasłużyliście :)!



/ przepis własny, składniki na kwadratową blachę o wymiarach 24x24 cm/

- 200 g gorzkiej czekolady
- 250 g sera śmietankowego ( użyłam serka Philadelphia)
- 200 g masła
- 200 g cukru
- 110 g mąki pszennej typ 550
- 5 jajek
- 1 łyżeczka esencji waniliowej
- szczypta soli
- garść świeżych jeżyn (ok. 120 g)

W rondelku zagotować wodę, postawić na nim aluminiową miseczkę z połamaną czekoladą i pokrojonym masłem i rozpuszczać na parze stale mieszając, dodać 100 g cukru i nadal mieszać do momentu, aż cukier się rozpuści. Wyłączyć gaz, miseczkę odstawić do wystudzenia.
Gdy masa przestygnie przesiać do niej mąkę i wsypać sól- wymieszać do połączenia się składników (można łyżką).


W misce ubić jajka wraz z pozostałym cukrem i esencją waniliową, dodawać porcjami ser i dokładnie mieszać mikserem.
Jeżyny umyć.
Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
Wlać do niej najpierw masę czekoladową, potem serową. Za pomocą drewnianego patyczka do szaszłyków zrobić esy-floresy na cieście. Na samym końcu udekorować serniko-brownie jeżynami.


Piec ciasto w 180 stopniach C. (z termoobiegiem) przez 30 minut. Po tym czasie uchylić drzwiczki piekarnika i zostawić do wystygnięcia.
Ciasto najlepiej smakuje schłodzone.
Smacznego!






Bądź na bieżąco śledź Waniliową na facebooku, instagramie i twitterze
 
______________________________♥____________________________

31 komentarzy:

  1. To już 5 lat? Super, gratuluję! :-) I życzę kolejnych! :-) A tort wspaniały, idealny na taką okazję :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogę porwać całe ciacho ;> :D?

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie tego typu wariacja nazywa się Isaura:P Kiedyś ją często piekłam. Czemu przestałam?:P

    OdpowiedzUsuń
  4. gratuluje i życzę kolejnych ale 50! zmyślnej patery także:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratulacje!!! Teraz to Ty jestes dla niektorych blogowym wzorem:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. O kurczę, 5 lat to jednak sporo czasu! Gratuluje i mam nadzieję, że sama też osiągnę taki wynik :)

    OdpowiedzUsuń
  7. 5 lat... To robi wrażenie. Gratuluję i życzę Ci, byś jeszcze wiele takich z nami tu spędziła :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W takim razie kolejnych owocnych i smacznych lat na blogu i więcej marzeń do spełnienia;) sernik pewnie pyszny, pożarłam do wzorkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolejnych pięknych lat :) ! Gratulacje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. To duże gratulacje! : - )
    Zdjęcia znów genialne, świetne ciasto. Coraz bardziej podoba mi się na Twoim blogu.

    A Waniliowej Chmurce wszystkiego najlepszego i dalszych pomysłów na słodkie pyszności! : )

    OdpowiedzUsuń
  11. dziękuję, dziękuję każdej z osobna :* <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  12. stu lat pyszności :) u mnie też dzisiaj sernikobrownie które robiłam po raz pierwszy :) z jeżynami zapisuję sobie do lubienia

    OdpowiedzUsuń
  13. ...gratuluję i życzę dalszych sukcesów...🌻🌻🌻

    OdpowiedzUsuń
  14. Gratuluję tych 5-ciu smakowitych lat i życzę kolejnych, jeszcze pyszniejszych;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Och, jakie piękne ciasto!
    5 urodziny to nie przelewki, gratuluję Ci tych wspaniałych 5 lat, spełnionych marzeń i życzę Ci kolejnych, równie udanych 100 lat blogowania: )

    OdpowiedzUsuń
  16. Powodzenia w kolejnych latach!
    Aż wierzyć się nie chce, że tak młodo zaczynałyśmy (wedle moich obliczeń Ty miałaś 14, ja 15) :)

    Uśmiechy ślę! :)
    P

    OdpowiedzUsuń
  17. Najlepszego Kochana Chmurko :)))

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszystkiego najlepszego, dalszych inspiracji kulinarnych i spełniania dalszych "nierealnych" marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Twoja patera jest najlepsza!!!!!:)
    Sto lat Waniliowej Chmurce od Manufaktury Ciastek i nie tylko:)

    OdpowiedzUsuń
  20. z całego serducha gratuluję piątych urodzin ;* zdecydowanie pyszny wypiek na to świętowanie :) mmm ! chcę kawałek *-*

    OdpowiedzUsuń
  21. ooo to następnych co najmniej 5 lat :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Wszystkiego najpyszniejszego!

    OdpowiedzUsuń
  23. Kolejnych 5, a nawet 50 lat blogowania :)
    Oby zawsze prowadzenie bloga sprawiało Ci mnóstwo radości :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wszystkiego smacznego, słodkiego, czekoladowego :D :*

    OdpowiedzUsuń
  25. Prowadzenie bloga daje mega pozytywnego kopniaka. Kolejnych cudownych 5 lat Ci życzę ;) A ciasto pycha! Ja właśnie zajadam się sernikobrownie z malinami. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Olciku toz to praktycznie 1/4 Twojego życia:) .... uwielbiam Twój blog i cieszę sie, ze jesteś .... zyczę wielu kolejnych tak owocnych we wszystko lat:) buziaki:)
    PS ...a brownie oczywiście, ze sie częstuję, a co?:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Olciku, wspaniała rocznica! Życzę wszystkiego co najlepsze, wielu wspaniałych inspiracji.
    Twój blog jak i pewnie Ty sama przechodziliście metamorfozę. Ty z dziewczynki stałaś się kobietą, a blog rozwinął się i rozkwitł.
    Pięknie fotografujesz i jest tu u Ciebie tak ładnie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  28. To my dziękujemy:)! Gratulacje i jeszcze wielu wielu pasji i radości z tego co robisz! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Gratuluję i życzę kolejnych 5 lat wypełnionych sukcesami i satysfakcją z gotowania i przyrządzania potraw:) ciasto wygląda fantastycznie:) mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wszystkiego najlepszego i spełnienia marzeń, życzę następnych pięknych i smakowitych postów ! Sernikobrownie przepysznie wygląda i cudnie podane :) Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

Blogger template designed By The Sunday Studio.