30.05.2013

Śniadanie: Waniliowe drożdżówki z rabarbarem



Przepięknie dzień Nam się zaczął. Temperatura powyżej dwudziestu stopni ciepła i przepiękne, majowe słońce. Szkoda tylko, że tak dużo nauki mnie czeka w te wolne dni:(
Tak więc, ja z książkami a Wy? Jak spędzacie długi weekend?:)


Waniliowe drożdżówki z rabarbarem
/ przepis własny, na 6 sporych drożdżówek/

- 225 g mąki pszennej (użyłam 100 g mąki orkiszowej i 125 g mąki pszennej typ 550)
- 65 ml ciepłego mleka
- 75 g cukru
- 25 g masła (rozpuszczonego i ostudzonego)
- 15 g świeżych drożdży
- 1 jajko
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
- szczypta soli
kruszonka:
- 50 g mąki pszennej typ 550
- 25 g cukru waniliowego (domowej roboty klik)
- 25 g zimnego masła

Składniki na kruszonkę wsypać do miseczki i rozcierać palcami, tak aby powstały grudki.
Włożyć miseczkę do lodówki.
Zrobić rozczyn z drożdży. Do szklanki wkruszyć świeże drożdże, dodać szczyptę cukru, 2 łyżki ciepłego, ale nie gorącego! mleka i 1 łyżkę mąki. Odstawić do wyrośnięcia,
Mąkę przesiać do miski, dodać sól, jajko, cukier, wyrośnięty rozczyn.
Zagniatać elastyczne ciasto. Na samym końcu wlać powoli rozpuszczone i ostudzone masło.
Dalej zagniatać. Gdy ciasto będzie już sprężyste, włożyć do miski i przykryć czystą ściereczką.
Odstawić do podwojenia objętości.
W tym czasie rabarbar obrać ze skóry, pokroić w kosteczkę.
Wyrośnięte ciasto drożdżowe podzielić na 6 równych kawałków, utoczyć  z nich kulki i spłaszczać dłonią. Wyjąć kruszonkę z lodówki.
Na wierzchu układać pokrojony rabarbar, posypywać kruszonką.
Piekarnik rozgrzać do 175 stopni C. i piec w nim bułeczki przez ok. 18-22 minuty, na złoty kolor.


Studzić na kratce.
Pyszne:)!






Do moich drożdżówek użyłam m.in. mąki:


do dostania na ekosfera24.pl lub w sieci sklepów Organic Farma Zdrowia



Bądź na bieżąco śledź Waniliową na facebooku i twitterze

______________________________♥____________________________ 

21 komentarzy:

  1. Uwielbiam drożdżówki z kruszonką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne drożdżówki Olcik.
    A konwalie kocham. Ich zapach jest cudowny.:)
    Weekend mam niestety bardzo zajęty. W piątek do pracy, a weekend na uczelni. Ale co tam, cieszmy się dniem dzisiejszym!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne , z rabarbarem , do tego waniliowe to na 100% pyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoje zdjęcia są zachwycające:) Ja też mam długi weekend zaplanowany z książkami, ale dla relaksu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mi Pani narobiła smaka! Pozdrawiam serdecznie!

    http://breakforcake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale mi Pani narobiła smaka.
    Pozdrawiam serdecznie!

    http://breakforcake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. jadłabym! aż by brzuszek rozbolał, ale co tam - tak pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają świetnie! : - )
    Piękne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nie mam długiego weekendu. Ale jeśli pogoda dopisze, spędzę go na spacerach - takie drożdżówki to byłby idealny prowiant na drogę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. przepiękne bułeczki i na pewno pyszne! takie słoneczka w pochmurny dzień ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiesz co Kochana, a ja to bym chętnie do ksiażek wróciła...uwielbiałam się uczyć:) .... a jeszcze ztaką drożdżówką na talerzyku to byłaby czysta przyjemność:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniałe! A zdjęcia takie klimatyczne... chce się usiąść na trawce i zjeść drożdżóweczkę!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. marzą mi się takie, takie z rabarbarem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne drożdżówki,ale mam ochotę na jedna.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale apetyczne! Porywam jedną :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne drożdżówki. Urokliwe, drewniane tło. Super Olcik:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda przepysznie i do tego z rabarbarem :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

Blogger template designed By The Sunday Studio.