04.12.2012

Sernik piernikowy



Korzenny i aromatyczny. Sernik i piernik lubię tak samo bardzo, stąd zrodził się pomysł zastąpienia tych dwóch  wypieków jednym.



/przepis własny, użyłam tortownicy o średnicy 24 cm/
- 600 g twarogu sernikowego
- 250 g ciasteczek speculoos
- 90 g masła
- 75 g drobnego cukru
- 4 łyżeczki budyniu śmietankowego
- 3 duże jajka
- 2 łyżki domowego ekstraktu cytrynowego ( mój ma ok. 2 tygodni, robiłam go na bazie białego rumu, jeśli macie mocniejszy ekstrakt dodajcie 1 łyżkę)
- 1 1/2 łyżki przyprawy do piernika
- masa kajmakowa (przygotowana wg. tego przepisu)
 
Miksuję jajka z cukrem, dodaję porcjami twaróg sernikowy stale mieszając.
Następnie dodaję przyprawę do piernika, budyń i esncję cytrynową, dokładnie miksuję.
Masło stapiam w rondelku.W malakserze mielę ciasteczka, przesypuję do miski, mieszam z masłem na "papkę".
Tortownicę natłuszczam, wylepiam ciasteczkową masą. Następnie przelewam serową masę.
Piekarnik nagrzewam do 180 stopni C. (bez termoobiegu) i piekę sernik przez ok. 50 minut.
Upieczony zostawiam jeszcze na trochę (ok. 15 minut) w wyłączonym piekarniku z otwartymi drzwiczkami, w tym czasie na pewno opadnie, ale nie przejmujcie się:).
Wyjmuję i przekładam na deskę lub kratkę do studzenia ciast (w tortownicy), studzę.
Na wierzchu rozsmarowuję masę kajmakową przygotowaną wg. tego przepisu.
Odstawiam tak przygotowany sernik na ok. 8 h (najlepiej na całą noc), oczywiście nie wyjmuje go z tortownicy. Dopiero po tym czasie rozpinam tortownicę i kroję go na kawałki.
Smacznego!



 
Bądź na bieżąco śledź Waniliową na facebooku i twitterze
 
 ______________________________♥______________________________

15 komentarzy:

  1. Olciiiiik....ja Cie chyba udusze :))) Jak mozna pokazywac taki pyszny sernik wieczorowa pora??? Bedzie mi sie teraz snil po nocach (na pewno bede mlaskac przez sen:)

    Buziole :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale aranżacja!!! ślina leci mi po brodzie, nawet stołeczek bym zjadła! a sernik... cudowny!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. On wygląda tak pięknie i z pewnością jest przepyszny! *.*

    OdpowiedzUsuń
  4. ja bardziej od piernika lubię sernik, bo jest taki wilgotny i kremowy. ale jakby to tak razem.. takie 2w1 zrobić, to ja bym była bardzo smakowo szczęśliwa:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. i jest ten genialny świąteczny sernik , przepis trafia do moich zakładek , pysznie !

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie to sernik stanowczo bierze górę na piernikiem, ale w takim połączeniu pewnie i piernik byłby smaczny :D
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Olciku ja również uwielbiam sernik i piernik .... ale przyznam szczerze, ze największy ślinotok wywołała u mnie ta masa krówkowa spływająca po tym cudeńku:) buziolek

    OdpowiedzUsuń
  8. Musi być pyszny! A te zdjęia jeszcze dodają mu uroku!

    OdpowiedzUsuń
  9. boski serniczek, ale moja uwagę przykuł w szczególności ten piękny stolik/stołek,zazdroszczę takiego skarbu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gosia- dziękuję w imieniu stołka, pamięta on jeszcze czasy dzieciństwa mojej Mamy- totalny old school.
    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. postanowiłam sobie, do świąt żadnych słodkości, ale jakby mi ktoś pokazał taki serniczek.. nie odmówiłabym ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

Blogger template designed By The Sunday Studio.