03.11.2012

Sero-brownie z dynią



Sernikobrownie uwielbiam tak samo jak zwykłe brownie i sernik, czyli dwa najlepsze na świecie ciasta.
Dziś wersja jesienna, dyniowa.
Jest kremowe i pyszne, nie opada, pięknie się kroi i zachowuje spoistość. Czekoladowy wypiek z sernikową wkładką. Spróbujcie!
;)
/ przepis podaję za Asią z Kwestii Smaku/
ciasto czekoladowe brownie:
-  200 g gorzkiej czekolady
- 200 g masła
- 3 jajka
- 230 g cukru pudru
- 120 g mąki (przesianej)

masa serowo-dyniowa:
- 500 g twarogu sernikowego
- 1/2 szkl. cukru pudru
- 1 szklanka puree z dyni
- 2 jajka
- przyprawy z dyni: 1/4 łyżeczki cynamonu, 1/8 łyżeczki gałki, 1/8 łyżeczki imbiru w proszku
- 100 g białej czekolady

Formę 20x 24 cm wysmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia, który również trzeba natłuścić. Odstawiamy na bok.
Zabieramy się za przygotowanie ciasta brownie: czekoladę roztapiamy z masłem, studzimy. Jajka ubijamy z cukrem- do białości, ubite połączyć z przestudzoną czekoladą, zamieszać delikatnie, tak aby nie zmniejszyć objętości ubitej piany.
Następnie łyżka po łyżce dodawać przesianą mąkę, znów delikatnie zamieszać.
Wylać masę do foremki. Rozgrzać piekarnik do  170 stopni C. i piec ok. 25 minut (piekłam bez termoobiegu).
W tym czasie zrobić puree z dyni, obraną i pokrojoną w kostkę dynię wrzucić do garnka i gotować do momentu, aż zacznie się rozpadać i utworzy papkę (można pomóc sobie blednerem ;).
Odmierzyć 1 szklankę puree i wystudzić.
Teraz czas na przygotowanie masy serowo-dyniowej: do miski wkładamy ser, dodajemy cukier puder, przyprawy, jajka. Ubijamy. Następnie dodajemy 1/2 szkl. puree z dyni.
Odkładamy 5 łyżek tak powstałej masy serowo-dyniowej. Resztę masy wylewamy na  upieczony czekoladowy spód.
W kąpieli wodnej rozpuszczamy białą czekoladę.
Odłożone puree łączymy z 5 łyżkami masy serowej oraz rozpuszczoną białą czekoladą. Mieszamy.
Wylewamy na ciasto i wyrównujemy powierzchnię ( tutaj przydatna jest silikonowa szpatułka).
Pieczemy 40 minut w 170 stopniach C. (bez termoobiegu).
Upieczone studzimy w piekarniku, po czym odstawiamy na minimum 3 h do lodówki, a  najlepiej na całą noc.
Smacznego!:)




Bądź na bieżąco śledź Waniliową na facebooku i twitterze

______________________________♥______________________________

16 komentarzy:

  1. Świetny pomysł Olciku ! Pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O i u Ciebie też sernikobrownie z dynią!:)
    Pyszne nie?
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. masz racje, sernik i brownie to zdecydowanie wiodą prym, także u mnie :) a połączenie ich w jedna całość to jedno z najlepszych rozwiązań jakie może istnieć ;) Z dynia na pewno ciasto ma wyjątkowy smak.

    pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. ja korzystałam z innego przepisu, ale Twój bardziej korzenny też muszę kiedyś wypróbować:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapowiada się wyśmienicie, a jak wygląda na tej pięknej podstawce, oj jak wygląda .... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam , dyniowe musi być dobre ; d

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne ciacho Olciku :) Narobilas mi na nie ochocty. A zdradzisz mi gdzie kupilas taka urocza patere? :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowna patera Olcku ...a na niej istne cudeńko:) poproszę o mały kwadracik:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. jak ja dawno nie jadłam sernikobrownie... a przecież to moje ulubione ciacho! z dynią musi być bardzo dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo lubie sernikobrownie, a ta wersja dyniowa jest bardzo interesujaca:)

    OdpowiedzUsuń
  11. lubię kontrastowe smaki w serniko-brownie...
    ale z dynią nie próbowałem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak dla mnie sernikobrownie jest ciastem idealnym - ma wszystko to, co kocham w ciastach. Czekoladę i twaróg i nic mi więcej do szczęścia nie trzeba. No może oprócz kawałka Twojego sernikobrownie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. rewelacyjny przepis, uwielbiam dynię i w tym roku testuję słodkości z jej wykorzystaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Same pyszności w tym cieście :)

    OdpowiedzUsuń

  15. Leciutkie piórko nadaje niebywały klimat całej stylizacji - mnie się podoba :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

Blogger template designed By The Sunday Studio.