29.10.2012

Babka dyniowa z orzechami

Ta babka smakuje szczególnie  o tej porze roku, ma jej zapach, smak i kolor.
Polecam, upieczcie koniecznie jeszcze tej jesieni!:)

Babka dyniowa z orzechami
/ przepis pochodzi z magazynu"Sielskie życie" nr. 4/2012, podaję z moimi drobnymi zmianami /
- 200 g miąższu z dyni
- 2 jajka
- 150 g cukru
- 100 g mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 łyżki przyprawy do piernika
- 200 g zmielonych orzechów włoskich
- 100 ml soku pomarańczowego
-  garstka kandyzowanej skórki pomarańczowej
- szczypta soli
- masło i kasza manna ( do przygotowania formy)
- 3 łyżki cukru pudru ( do posypania babki)
Dynię zetrzyj na tarce o dużych oczkach. Rozdziel jajka, żółtka ubij z cukrem do białości i wymieszaj ze startą dynią.
Do osobnej miski przesiej mąkę i wymieszaj z proszkiem do pieczenia i przyprawą do piernika, dodaj zmielone orzechy, skórkę kandyzowaną i sok pomarańczowy. Połącz mikserem składniki obu misek.
Białka ubij z odrobiną soli na sztywno i również połącz z ciastem.
Przygotuj średnią formę do babki, wysmaruj ją masłem i wysyp kaszą manną, przełóż do niej surowe ciasto, wyrównaj powierzchnię.
Rozgrzej piekarnik do 180 stopni C.  i piecz babkę na średnim poziomie przez 40-50 minut.
Upieczoną odstaw na  10 minut (w formie), następnie wyjmij ją i zostaw na kratce- do ostygnięcia. Posyp cukrem pudrem.
Smacznego!



Ps: Babka jest wspaniała, u nas (z powodów czysto technicznych) "leżała" przez ok. 4 dni. Muszę Wam się przyznać, że z każdym dniem smakowała inaczej, ba nawet coraz lepiej!:) .. pozostała do ostatniego okruszka mięciutka i wilgotna- dzięki dyni.

 Pps: A na koniec.. tegoroczne dynie z babcinego ogródka ;)



Bądź na bieżąco śledź Waniliową na facebooku i twitterze
 
______________________________♥______________________________

24 komentarze:

  1. fajny jesienny przepis:) moze jak jesien wroci....choc teraz to bardziej za zupami sie rozgladam....

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie u Ciebie! ja mam dynie na parapecie kupiłam ją do ozdoby okna żebym z kuchni widziała fajna jesień ale już śnieg na podwórku więc na pewno ja przerobię własnie na taka babkę:) jest to dla mnie wyzwanie bo Babki nie lubią Alebabki:) zawsze mam zakalce!!!
    Ps. Uwielbiam HUNTERY:))))najlepsze kalosze na świecie!!!
    Całuję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka cudowna babka- musze kupic sobie forme. Mam takie same kalosze czerwone :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dusia- dziękuję:*
    Dota- to polecam dyniową z jabłkiem i majerankiem ( wpis wcześniej)
    Kinga- dziękuję za ciepłe słowa, u mnie również już śnieg na podwórku- na szczęście zdjęcia robiłam wcześniej, więc mam takich jesiennych obrazków jeszcze troszkę w zanadrzu- chociaż oczy nacieszę :) a Huntery rzeczywiście są świetne, na takie śniegowe pluchy przy + 6 jak znalazł ! :D

    Pozdrowienia dla Was wszystkich!

    OdpowiedzUsuń
  5. No własnie - na grubej tarce. Potestowałam ostatnio i starłam dynię na drobnej i to nie to samo. Ciasta dyniowe lub dyniowo-marchewkowe podbiły moje serce. Dynia górą!!

    OdpowiedzUsuń
  6. dużo solę- kalosze wymiatają, a kolorowe to już w ogóle :D
    Buziak

    OdpowiedzUsuń
  7. Magda- a ja muszę ci się przyznać, że dodałam od siebie to ścieranie na tarce o grubych oczkach, w przepisie było wyraźnie napisane - na małych. Jednak ja nie lubię i widzę, że nie jestem sama;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Koniecznie przepis do przetestowania:) A dynie z ogródka robią wrażenie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super baba, jak i zupka też :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie i apetycznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  11. o mniam mniam :) pysznie wygląda. po raz kolejny żałuję, że mam alergię na orzechy :(

    OdpowiedzUsuń
  12. ale piękne bogate wnętrze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna ta baba! Idealny kształt.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. niedosć ,że dyniowa to jeszcze z orzechami które kocham <3

    OdpowiedzUsuń
  15. prześliczna z niej babka :) i jaka apetyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję Wam Kochani za te pozytywne komentarze, jesteście cudowni!:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniała! Piękny dyniowy zbiór :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszystko co z dynią jest po prostu przepyszne ... wielki buziak Olciku i porywam kawałek babeczki:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Namówiłaś mnie. Dziś zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Olciaku, smakowicie u ciebie. Sezonowo, dyniowo. :) Odgrzebię zatem moją babkową formę. I znów coś podziałam.
    Pozdrawiam
    A.

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam babki i nie tylko od święta :)

    OdpowiedzUsuń
  22. tez miałam upiec babkę z dynią, ale nie zdążyłam przed Halloween :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

Blogger template designed By The Sunday Studio.