05.06.2012

Pizza z botwinką, groszkiem i koperkiem- wiosenna.

Wiosenna pizza z botwinką- tak, z nią też można upiec pizzę;)


/ na 1 pizzę/

- 1/2 porcji ciasta na pizzę klik
- pęczek młodej botwinki ( można powiedzieć, że użyłam samych listków z mini buraczkami)
- 4 łyżki śmietany 12%
- 2 ząbki czosnku
- 1/2 pęczka młodego koperku
-  garść zielonego groszku
-  sól, pieprz
- starty, twardy kozi ser

Na blasze od piekarnika rozkładamy papier do pieczenia lub jeśli nim nie dysponujemy,  możemy posłużyć się folią aluminiową. Jeśli wybieramy folię, to nie możemy zapomnieć o ułożeniu jej na blasze błyszczącą stroną do góry  oraz posmarowaniu jej pędzelkiem nasączonym oliwą- to zapobiegnie przywieraniu ciasta.
Wyrośnięte ciasto rozpłaszczamy na okrągły placek.
Czosnek i koperek siekamy , wrzucamy do miski i mieszamy razem ze śmietaną.
Smarujemy tak powstałym sosem ciasto drożdżowe.
Botwinkę drobno kroimy i rozsypujemy wraz z groszkiem na cieście.
Na koniec posypujemy wszystko świeżo mielonym pieprzem i solą oraz startym kozim serem.
Rozgrzewamy piekarnik do max. temperatury.
Zmniejszamy do 230 stopni i wkładamy blachę z pizzą, pieczemy ok. 20 minut- na złoty kolor.
Smacznego!



______________________________♥______________________________

10 komentarzy:

  1. Podoba mi się ten pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. takiej pizzy jeszcze nie spotkałam, ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nietypowe zestawienie ale brzmi pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ciekawy pomysł taki wiosenny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie,wiosennie, jestem za :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja Mama za taką pizzę z botwinką by Cię wyściskała:)

    OdpowiedzUsuń
  7. w życiu jeszcze takiej nie spotkałam ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nigdy nie jadłam ani nie widziałam takiej pizzy ;).

    OdpowiedzUsuń
  9. Pizzy z takimi dodatkami jeszcze nie jadłam .... my to jakoś zawsze standardowo:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale połączenie! Ciekawa jestem smaku :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

Blogger template designed By The Sunday Studio.