24.05.2012

Szybkie ciasto z rabarbarem

Parę lat temu, na początku mojej przygody z pieczeniem znalazłam gdzieś bardzo szybki i prosty przepis na ciasto. Pamiętam, że owo ciasto piekłam wtedy co tydzień- tak bardzo mi posmakowało. 
Nawet nie wyobrażacie sobie jaka byłam wtedy z siebie dumna, że to ja, że to własnymi rękami upiekłam! i wyrosło! i co najważniejsze smakuje!

W zeszłym tygodniu, dzień przed ostatnią maturą przypomniałam sobie o tym przepisie. Weszłam więc na drabinę, zdjęłam koszyczek wypełniony po brzegi zeszytami , broszurkami, małymi książeczkami z przepisami. Zajrzałam do starego, wysłużonego kajetu i natrafiłam na  poplamioną i wciąż pamiętającą mąkę i cukier waniliowy, kartkę na której widniał ten właśnie przepis.
Do środka ciasta można włożyć praktycznie każdy sezonowy owoc: wiśnie, śliwki, morele, jabłka, gruszki, maliny, truskawki, poziomki, jagody czy rabarbar będą mile widziane;)
Bardzo polecam!



Szybkie ciasto z rabarbarem

- 200 g mąki (przesianej)
- 1/2 szklanki oleju
- 1/2 szklanki cukru
- 2 jajka
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3 łyżki gęstej śmietany
- kropla esencji waniliowej (używam esencji domowej roboty)
-  szczypta soli
- 2 długie łodygi rabarbaru (obrane i pokrojone w kosteczkę)


Jajka ubijamy mikserem z cukrem, dodajemy olej, esencję, przesianą mąkę, proszek, szczyptę soli. Miksujemy ok. 1 i pół minuty.
Dodajemy śmietanę, pokrojony rabarbar, znów mieszamy.
Do silikonowej tortownicy w kształcie serca przekładamy ciasto, najlepiej za pomocą silikonowej szpatułki- dostałam niedawno z firmy MAKRO Cash and Carry i bardzo dobrze się sprawdziła. Ładnie rozprowadziła ciasto, jest szeroka, więc nie musiałam za bardzo się trudzić, żeby dokładnie oczyścić miskę.


Jeśli  mamy foremkę blaszaną, to smarujemy ją dokładnie masłem, posypujemy bułką tartą i dopiero przekładamy do niej ciasto.
Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni i pieczemy ciasto do zarumienienia  ok. 35 minut- do tzw. "suchego patyczka".
Smacznego!


Ciasto zapisuję do:


______________________________♥______________________________

26 komentarzy:

  1. To może zdarzę z nim jeszcze przed pójściem do pracy? :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Auroro- nie wiem na którą masz:D, ale fakt faktem, że szybkie;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię takie ciacha, zawsze dobrze smakują.

    OdpowiedzUsuń
  4. wspaniałe i zawsze smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie ciasta są najlepsze na świecie, no i jak smakują. Uwielbiamy wyjadać jeszcze ciepłe.

    OdpowiedzUsuń
  6. robię bardzo podobne z kakaową wkładką;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kabamaigo- o tak, ja również!:D
    Moniko- kakaowa wkładka? brzmi bardzo fajnie!muszę kiedyś spróbować.
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie dosc, ze z rabarbarem to ma jeszcze taki piekny ksztalt :) Sliczne ciacho Olciku :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Majko- silikonową formę w kształcie serca ubóstwiam:))

    Kulinarne smaki- dokładnie;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniale wygląda. idealny na dzień matki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja miałam taką fazę na pieguska:) ....a takie ucierane ciasta są przepyszne:) buziaki Olciku:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne są ciasta z rabarbarem! :) Pięnie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wesołe, wiosenne ciacho z rabarbarem:) Podoba mi się :)
    Olcik to dokąd na studia?
    Uściski:*

    OdpowiedzUsuń
  14. szybkie i proste - takie lubie najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  15. To dopiero ciasto od serca ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszności :)))Wiosna pełną parą :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Też mam taki przepis, bardzo podobny, który pamiętam jeszcze z dzieciństwa. W lecie używało się truskawek, malin, śliwek, w zimie jabłek z cynamonem czy brzoskwiń z puszki. Przepis pochodził od babci, mama miała go w swoim zeszycie. I też piekło się to ciasto bardzo często, było proste, zawsze wychodziło :).
    Twój przepis bardzo miło mi się kojarzy :). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Evitaa- dziękuję, miło mi:))
    Kasiu- a jakże by inaczej :D
    ciasteczkowa potworzyco- masz rację prawie u progu lata jesteśmy .

    Buziaki dla Was!

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne sercowe ciasto. Mam nadzieje, ze zmiany na blogu szybko przyjdą i zobaczymy nowe przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo lubię ciasto rabarbarowe :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Marto- na razie spokój:)
    Kasiu- ja również, dlatego w tym sezonie muszę koniecznie upiec jeszcze parę..

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  22. u mnie rabarbarowe szaleństwo trwa! :) pora na zwykłe, ucierane ciasto na oleju - smak dzieciństwa i samo zdrowie - o zaletach rabarbaru nawet nie mam co wspominać, ale mało kto wie, że olej (rzepakowy w szczególności) to też góra witamin :)

    OdpowiedzUsuń
  23. gruszka- na szczęście już dawno odkryłam olej rzepakowy- naszą oliwę północy:)
    pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

Blogger template designed By The Sunday Studio.