26.01.2012

Mini pączki

Nie pamiętam od kiedy uwielbiam małe pączuszki.
Te z cukierni "Janeczka"zawsze najszybciej znikały na wszelkiego rodzaju imprezach szkolnych. Niektórzy rodzice piekli przeróżne torty i ciasta, a Mama najzwyczajniej w świecie kupowała dwie papierowe torby małych ptysiów* i pączuszków. I to absolutnie wystarczyło, żeby grono małych łakomczuchów poczuło się jak w siódmym niebie. Bowiem nie było dziecka, które oparłoby się tym słodkim pysznościom. 



* ich smak przywoływałam około rok temu, klik


/przepis własny, na ok. 40 sztuk/

- 275 g przesianej mąki pszennej luksusowej
- 125 ml ciepłego mleka
- 2 białka plus 1 żółtko
- 25 g świeżych drożdży

- 30 g cukru waniliowego
- 20 g miękkiego masła
- chlust rumu (ok. 1 łyżka stołowa)
- szczypta soli
- olej do smażenia
- cukier puder plus odrobina wody na lukier


Mąkę przesiewamy do dużej miski.
Mleko podgrzewamy. W kubeczku rozdrabniamy drożdże, dodajemy trochę mąki, mleka i cukru. Wszystko mieszamy. Zostawiamy na 15 minut.
Gdy rozczyn nieco podrośnie, dodajemy go do mąki, następnie wrzucamy żółtko, resztę cukru, mleka, masło, rum. Łączymy. Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy je do ciasta. Znów zagniatamy, ciasto powinno być elastyczne i miękkie.
Zostawiamy do podwojenia objętości- trwa to ok. 1 h.
Następnie rozwałkowujemy na prostokąt o grubości 1 cm i wycinamy kieliszkiem kółka, które formujemy w kulki.
Zostawiamy je przykryte czystą ściereczką do wyrośnięcia na 30 minut.
Następnie rozgrzewamy w garnku olej i partiami smażymy na nim nasze pączki.

Osączamy je na serwetce, przekładamy na paterę i polewamy lukrem.
Smacznego!


♪♫ 



______________________________♥_____________________________




31 komentarzy:

  1. Tłusty czwartek za 3 tygodnie a tu już kusicie pączkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. też takie uwielbiam i też kojarzą mi się z dzieciństwem :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne,bardzo lubie takie male paczki.Karnawal trwa,trzeba korzystac:)Asinek

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy takich nie jadłam. Śliczne pączuszki :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie sobie uświadomiłam, że wielkimi krokami zbliża się Tłusty Czwartek. Jak tylko czas pozwoli - spróbuję upiec te małe cuda. Wstyd się przyznać, ale nigdy takich nie jadłam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zakochałam się w tych maleństwach:) Ja pączki zamierzam usmażyć w przyszłym tygodniu ...trzeba wypróbować przepisy przez tłustym czwartkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładne małe pączusie. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądaja smakowicie ale jednak wole gdy mają nadzienie ;)

    PS. odnośnik do ptysiów nie działa ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Maleńkie pączkowe rozpusty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. też miałam ulubioną cukiernię z małymi pączuszkami, oczywiście byłam tam stałą klientką :) muszę spróbować zrobić je samemu w domku

    OdpowiedzUsuń
  11. Normalnie czekam już na tłusty czwartek. ;3

    OdpowiedzUsuń
  12. ha! a ja jadłam właśnie te pączuszki ze zdjęć. pychota <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Robiłam w zeszłym roku takie mini pączusie, pyszniusie są:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla mnie jednak nr 1 są pączki z różą. Kocham ten smak. Szkodaaa, że to tyle kalorii :>

    OdpowiedzUsuń
  15. Urocze, małe pączuszki. Muszę takie zrobić, bo to przysmak mojej mamy z dzieciństwa. Będzie zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapraszam do blogowej zabawy :) http://slodkieinspiracje.blogspot.com/2012/01/chlebek-fitness.html

    OdpowiedzUsuń
  17. magda_krolik29.01.2012, 20:12

    moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Będą idealne na tłusty czwartek ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Śliczne pączuszki! Dzięki nim ma się mniejsze wyrzuty sumienia chyba? ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Takie pączki to smak dzieciństwa, takie na raz, ach te kalorie...a co tam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. mmm..ale pyszności. ja nie mam cierpliwości do pączków. mogę jednego?

    OdpowiedzUsuń
  22. Malwinno- ależ proszę!
    Toczko- masz po części rację:)

    OdpowiedzUsuń
  23. fajniutkie :) urocze takie! i duży plus za smażenie na oleju - rzepakowy jest do tego najlepszy i duuuużo zdrowszy od popularnego wśród pączków smalcu :) tylko jedząc takie maleństwa można stracić rachubę sięgając po kolejne ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. magda_krolik15.02.2012, 16:43

    Zrobiłam, będą na jutro :) Są super :) Dziękuję za przepis i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Gdyby nie to, że nie lubię smażyć, to jutro już bym je popełniła ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Właśnie je zrobiłam, są pyszne i mięciutkie. P{rzepis super.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

Blogger template designed By The Sunday Studio.