21.04.2011

Babka krówkowa

Zamarzyła mi się babka o smaku krówki.  W lodówce była akurat gotowa masa krówkowa, pomyślałam więc: "A gdyby tak dodać ją do ciasta piaskowego?".
Wyszła mi puszysta, o ciekawym kolorze, smaczna  i co najważniejsze ani trochę sucha! babka.
Polecam dla wszystkich krówkożerców.


/ szkielet przepisu z gazety "Ciasta na Wielkanoc"/

Składniki na 20 porcji:
- 250 g masła lub margaryny
- 100 g brązowego cukru
- 4 jajka
- 375 g przesianej mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 100 g maślanki
- puszka masy krówkowej
- garść płatków migdałowych
- masło + bułka tarta (do wysmarowania formy)

Utrzeć masło lub margarynę, cukier brązowy. 
Kolejno dodawać jajka.
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i na przemian maślankę wymieszaną z  3/4 masy krówkowej i  dodawać do masy.
Wszystkie składniki dokładnie utrzeć.
Okrągłą formę do babki ( ok. 2 l pojemności) z otworem w środku posmarować tłuszczem i wysypać bułką tartą lub kaszą manną.
Przełożyć ciasto. Piec 50 min. w piekarniku nagrzanym do temp. 175 st. (termoobieg: 150 stopni).
Ciasto po upieczeniu zostawić na około 10 minut w formie, żeby nieco ostygło i nie opadło.
Następnie ostrożnie wyjąć (wcześniej okroić babkę nożem) i ostudzić.
 Ciasto posmarować resztą masy krówkowej i posypać płatkami migdałowymi.
Doskonale smakuje z filiżanką czarnej herbaty lub kawy.
Smacznego!

______________________________♥______________________________




24 komentarze:

  1. A ja własnie zrobilam krówkowy mazurek. Masa krówkowa jest przepyszna! Uściski Olciaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewnie, że jest pyszna.

    Buziaki, Joasiu

    OdpowiedzUsuń
  3. Krówkożerca brzmi znajomo ;).
    Piękne jest to zdjęcie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Olciku - ja ostatnio zrobiłam w tym stylu muffinki - wiem o czym mowa:) Pychotka:)

    OdpowiedzUsuń
  5. O rajuśku, jakaż ta babka musi być strrrrraszliwie słodka :D Mru mru, krówki to zawsze i wszędzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. krówkowa? moja wyobraźnia rozpływa się na myśl o jej smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mój domowy krówkożerca byłby w 7 niebie;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Olciku rewelacyjny pomysł z tą masa krówkową:) musi byc pyszna ta baba:) ja teraz masę chomikuję na mazurka...a co raz w roku trzeba się porządnie dosłodzić:) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna babka! Robiłam w zeszłym roku babkę z krówkami z ajerkoniakiem, była pyszna!

    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Majanko- oo.. ajerkoniak i krówka? fajne to musi być połączenie;)

    Jolu- na mazurka to ja zawsze mleko skondensowane gotuje, bo te gotowe masy jakoś mi nie leżą w mazurkach..;P

    OdpowiedzUsuń
  11. Toczko- a wcale straaaszliwie słodka nie jest:)

    OdpowiedzUsuń
  12. fajna babka, nigdy takiej nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  13. takiej babki jeszcze nie widziałam ;) a masę krówkową wprost uwielbiam. Cud, miód!

    OdpowiedzUsuń
  14. Krówkowa babka... Rozkoszne połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Krówkową masę uwielbiam! Myślę, że ta babka by mi baaardzo smakowała!

    Spokojnych Świąt Olcik!

    OdpowiedzUsuń
  16. Pycha z taką masą krówkową!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Boję się myśleć jakie to musiało być dobre! :)))

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciepłych, rodzinnych, pełnych miłości i nadzieji - i oczywiście - smakowitych Swiąt Wielkanocnych :) Pozdrawiam wiosennie i słonecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. to ja sie pisze na taka pyszniasta babeczke:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Krówkowa!!! Boska!
    Radosnych świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jaka ładna babka :)

    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  22. Zrobiłam, jest pyszna! Dzięki za ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
  23. OlaCruz- w takim razie bardzo się cieszę :)

    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

Blogger template designed By The Sunday Studio.