07.01.2011

Sernik



Bez żadnego aromatu, bez spodu, z niewielkim dodatkiem cukru, bardzo puszysty. Lubisz ser biały ? To sernik dla Ciebie.



Składniki na średnią tortownicę:

4 jajka (oddzielnie białka i żółtka)
3/4 szklanki cukru pudru
60 g masła
pół kg zmielonego sera w wiaderku
1 łyżka mąki ziemniaczanej
masło i bułka tarta do przygotowania blachy


Wysmaruj tortownicę dokładnie  masłem i posyp bułką tartą.
Odstaw.
Ubij żółtka z cukrem pudrem. Do żółtkowej masy dodawaj partiami ser nadal miksując, następnie dodaj rozpuszczonej ( lub bardzo miękkie) masło,  na koniec wsyp łyżkę mąki ziemniaczanej. 
Ubij na sztywno białka. Dodaj do masy już nie miksując, ale lekko mieszając łyżką.
Rozgrzej piekarnik do 180 st, wstaw sernik i piecz go przez ok. 50 minut.
Zostaw sernik w  piekarniku aż do wystudzenia, pod koniec studzenia można uchylić drzwiczki żeby wypuścić trochę pary. Całkowity czas studzenia to ok. 1 h. Oczywiście najlepiej smakuje drugiego dnia, ale marne szanse żeby dotrwał:).
Smacznego!

______________________________♥______________________________


21 komentarzy:

  1. z chęcią zjadłabym taki sernik z marmoladą morelową :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czułam, że to będzie sernik ;)
    Lubię biały ser, i czasem mam ochotę na taki zwykły sernik-jak ten- bez dodatków ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robię podobny sernik, ale z podwójnej porcji. Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny Olciku. W tym roku powinnam zabrać się za serniki właśnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Prawdziwy sernik bez udziwnień :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja lubię każdy, ale dawno już nie jadłam takiego zwyczajnego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To sernik dla mnie - czysty, klasyczny, niczym nie zakłócony

    OdpowiedzUsuń
  8. Le tue foto rendono una piacevole magia, bacioni grandi ciao

    OdpowiedzUsuń
  9. czy lubię ? kocham!
    najbardziej taką masą prosto z miski. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na pewno dla mnie!! :)Super przepis!

    OdpowiedzUsuń
  11. Prawdziwie czysty smak sernika... Podoba mi się! Ja jednak dzisiaj dałam się ponieść szaleństwu smaków i postawiłam na sernikobrownie od Liski. Pyszne! ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda uroczo, taki prosty pyszny sernik, dla mnie też! jako że ja ostatnio mam fazę na serniki i nie mogę się zdecydowac to chyba najlepiej będzie zrobic taki zwykły. niezawodny;) pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  13. Wproszę się na kawałeczek ? Co ?

    OdpowiedzUsuń
  14. o tym razem wpadłam w samą porę... poproszę zatem kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  15. na taki sernik też bym się skusiła :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. taki prawdziwy, serowy, bez urozmaiceń.
    podstawowy, klasyczny. i niezwykle wykwintny ;]

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię ser biały. To sernik dla mnie ;) Fajne to pierwsze zdjęcie - takie oszczędne w formie - eleganckie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Serniki wprost uwielbiam, więc to zdecydowanie mój typ :)

    p.s
    Olcik podrzuć i mnie trochę śniegu ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. A mnie potwornie kusi szczypra skorki cytrynowej Olciu :))

    Wszsytkiego "naj" w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

Blogger template designed By The Sunday Studio.