17.11.2010

Ulubiona zupa? Zupa pomidorowa!


Ulubiona zupa większości Polaków, jaka? Pomidorowa oczywiście ;-).
Lubię gdy jest gęsta, bardzo pomidorowa. Czasem dodaję do niej mięso z kurczaka, marchewkę, selera, pora pokrojone w kosteczkę, innym razem znów tylko oliwę, czosnek lub cebulkę i gęsty przecier pomidorowy.  Nie szczędzę ziół.  Pomidory w zależności od pory roku.. do końca listopada będą jeszcze świeże, polskie- odmiana jesienna, potem przyjdzie czas na te z puszki.
Śmietana? tak, ale nie zawsze.
Makaron? teraz królują wstążki, świderki poszły w odstawkę. Ostatnio odkryłam ten, przepyszny- bazyliowy.




Zupa pomidorowa

- marchewka
- mała pietruszka
- kawałek selera
- kawałek pora
- bulion z kurczaka
- gęsta śmietana
- sól, pieprz
- zioła: oregano i bazylia


Do gotującego się bulionu wrzucam pokrojone w kostkę warzywa, gotuję do momentu aż warzywa zmiękną.
W tym czasie nastawiam makaron. Gdy już się ugotuje, nie przelewam!
Do zupy wlewam przecier pomidorowy, czekam aż zawrze. Dodaję świeże zioła, przyprawy.
Podaję z gęstą śmietaną.
Smacznego!

______________________________♥______________________________





29 komentarzy:

  1. pomidorową uwielbiam, jednak najbardziej lubie grochówke ;) Ostatnio pomidorową jadam z ryżem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomidorowa jest jedna z moich ulubionych zup, choc osobiscie wole ja w wersji gestej i kremowej, bez makaronu. Co nie zmienia faktu, ze twoja wyglada apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. pomidorowa? moja ulubiona! ale gęsta i kremowa, bez żadnych farfocli mięsnych czy pałętajacych się marchewek:)
    i nawet bez makaronu być może a na przykład z grzaneczkami.

    PY-SZNO-ŚCI!

    OdpowiedzUsuń
  4. przypomniałaś mi o zupie babci - gęsta, ze świeżego, domowego przecieru, z ryżem i koperkiem. Smak, którego mama już nie umie odtworzyć.. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja najbardziej lubię ze świeżych pomidorów, ale poza sezonem robię tak, jak Ty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. E' simile a quella che facciamo anche noi..buona e buona in ogni occasione :) ciao

    OdpowiedzUsuń
  7. ja uwielbiam ponad wszystko pomidorową mojej Mamy. gęstą, z ryże, najcudowniejszą na świecie. proszę o nią za każdym razem, gdy wracam do DOmu..

    OdpowiedzUsuń
  8. O tak pomidorowa jest the best!!!! Ostatnio uwielbiam zmiksowaną ,ze szczyptą cynamonu (rewelacja)i chrupiącymi grzankami.

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja uwielbiam gęsty przecież pomidorowy do którego jeszcze jak jest gorący wrzucam plastry mozzarelli. Ser rozpuszcza się w zupie i zabarwia na włoską nutę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja przez jakies 13 lat mojego zycia nienawidzilam pomidorowej i w zyciu nie wzielabym jej do ust. A pozniej... Pozniej ja pokochalam. I choc moze nie zasluguje na miano 'ulubionej', to bez watpienia znajduje sie wysoko na mojej zupnej liscie. :)

    Twoja wersja bardzo smakowita! I makaron intrygujacy. Tyle tylko, ze cena skutecznie mnie od niego odstrasza...

    Sciskam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie pomidorowa ma być tylko czysta, bez śmietany ani mleka, bez dodatków mięsa i warzyw...za to z lanymi kluskami wielkości małego czołgu :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Wspaniała ta pomidorówka! Rzeczywiście, ulubiona. Dla mnie także :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pomidorowe, uwielbiam! wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Olciu, sama napisalas za mnei komentarz - uwielbiam pomidorowa, wogole wuielbiam zupy, zaraz po deserach :))

    Nie wpadlabym na to, ze pietruszke moge pominac i wziasc bazylie - doskonale!

    OdpowiedzUsuń
  15. mmm... pomidorowa, uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. ja wolę ogórkową (: ale pomidorowa też jest smaczna. Z ryżem bardzo lubię (:

    OdpowiedzUsuń
  17. Zupa pomidorowa byla ulubiona w dziecinstwie - teraz musze mieć wielką ochotę, żeby ją zjeść, ale jak juz jem, to sentyment, cieplo i wszystko odżywa... :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Olciku, urocze zdjęcia :)
    a zupa... no oryginalna nie będę - bo to też moja ulubiona :)

    OdpowiedzUsuń
  19. pomidorowa?
    TRZY RAZY NIE :))))

    OdpowiedzUsuń
  20. ulubiona? jasne, że pomidorowa :) koniecznie zabielona pyszną śmietaną i... koniecznie w każdy poniedziałek :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Moja też :) Musi być mocno pomidorowa, czasem dodaję bazylię, czasem kurczaka. Lubię i z makaronem, i z ryżem. Ze śmietaną też, choć nie zawsze ją dodaję :).

    OdpowiedzUsuń
  22. Kaś- ohoho to widzę masz taką małą tradycję?:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja ostatnio robie minestrone!:) Nauczylam Babcie i kiedys przyjezdzam do domu a babcia "Zrobilam ta dobra zupe jaka robilas ostatnio"!/ Nawet dodala wina i zrobila sofritto jak nalezdalo:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  24. piękne zdjęcie, ja najbardziej lubię zupe grochową, ale pomidorową tez nie pogardzę :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Magdo- grochówka też jest pyszna, oj taaak:)

    Atrio- :) na pewno masz nie małą satysfakcję.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Olcik

    OdpowiedzUsuń
  26. kocham pomidorową nad życie. to chyba jedna z moich ulubionych zup, a robię ją stosunkowo zbyt rzadko;/

    OdpowiedzUsuń
  27. Malwinno- ja wręcz odwrotnie;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. To jedna z bardziej ulubionych zup.Ostatnio lubię taką na ostro z tymiankiem :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

Blogger template designed By The Sunday Studio.