25.09.2010

Ja robię marmoladę z pomidorów, a Cecylia chodzi po drzewach.


Czy znacie artystkę Cecylię Malik?
Jeśli nie, to przeczytajcie najnowsze wydanie Wysokich Obcasów. Zamieszczony jest tam bardzo ciekawy wywiad z nią w roli głównej. 


Cecylia wspinała się codziennie na inne drzewo, dokładnie przez 365 dni. Wymyśliła ten projekt jako ćwiczenie wytrwałości oraz coś wielopoziomowego, Ja powiem, że to pokazanie świata dorosłych z przymróżeniem oka, codzienne wpółżycie z przyrodą, ktoś inny zaś, że to manifestacja siły i uporu kobiety.
Sama autorka projektu przyznaje, że o taką rekcję jej właśnie chodziło, że sztuka jest wielopoziomowa i różnorodna.
Osobiście zachwyciłam się (jak i zresztą wiele osób) tą akcją. Cecylii gratuluję pomysłu i wytrwałości i życzę kolejnych, owocnych projektów.


A teraz przejdźmy do marmolady...jest ona tak samo awangardowa jak projekt Pani powyżej, dlatego pomyślałam, że świetnie zgra się z tematem.


Jeśli chodzi o smak, to od razu zaznaczę, że jest orginalny. Zauważyłam nawet, że większym powodzeniem cieszyła się u tych, którzy do świeżych pomidorów nie pałają miłością.

Przepis pochodzi z 9 wydania czasopisma "Sól i Pieprz"

Składniki na 6 słoiczków po ok. 250 ml

- 1 kg dojrzałych pomidorów (użyłam odmiany San Marzano)
- 1 laska wanilii
- 400 g cukru (bądź 500 g cukru żelującego 2:1, wtedy pomijamy pektynę)
- 1 łyżeczka pektyny

Pomidory tniemy na krzyż, zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na 3 minutki, ściągamy skórkę.
Miąższ kroimy w kostkę. Laskę wanilii kroimy wzdłóż, wkładamy ją do dużego garnka razem z pomidorami i doprowadzamy do wrzenia, gotujemy od czasu do czasu mieszając, a ż pozostanie ok. 1 litra pulpy. pomidorowej.
Wsypujemy cukier (lub cukier żelujący), dokładnie mieszamy i gotujemy ok. 3-4 minuty na dużym ogniu. Wsypujemy pektynę, ponownie dokładnie mieszamy. Wyjmujemy laskę wanilii.
Marmoladę przekładamy do wysterylizowanych słoiczków i mocno zakręcamy.
Stawiamy je do góry dnem na ok. 5 minut, następnie odwracamy i odczekujemy, aż marmolada wystygnie. Najlepiej smakuje z chlebem. Może też być dodatkiem do lodów waniliowych.
Smacznego!:)


______________________________♥______________________________



15 komentarzy:

  1. Marmolada cudowna! Zdjęcia też! I ja dziś czytałam o Cecylii:)
    Miłej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysł Cecylii super twórczy, też mi się podoba. Marmolada z pomidorów u mnie za kilka dni, Twoja ekstra. A masz może sprawdzony przepis na konfitury z zielonych pomidorów? Uściski weekendowe!

    OdpowiedzUsuń
  3. Z pomidorów? Pierwszy raz widzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. zarówno ten pomysł na projekt, jak i Twoja marmolada podobają mi się niezmiernie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ten pomidor ma dość oryginalny kształt :]

    OdpowiedzUsuń
  6. ;D znalazłaś świetne pomidory. Ciekawa jestem jak smakuje ta marmolada..
    A co do Cecylii to podziwiam jej upór, mi by się pewnie po 2 dniach odechciało ;DD

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomidory i wanilia. Ciekawe połączenie. Sama bym na nie nie wpadła.
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nie czytałam tego wywiadu, ale zerknę po weekendzie :) Bardzo ładne zdjęcia Olciku i ciekawy przepis. Pozdrawiam serdecznie - muffingirl

    OdpowiedzUsuń
  9. zaintrygowala mnie ta marmolada z pomidorkow, ciekawa jestem smaku, bo patrzac na zdjecia wyglada cudnie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja też kiedyś zrobiłam 2 małe słoiczki na próbę, właśnie z czerwonych:) wyszedł dżem podobny w smaku do... truskawek!:) a wkrótce będę robić konfiturę z zielonych pomidorków, bo tak się składa, że moi rodzice posadzili całkiem spory kawałek malinowej odmiany w gruncie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cecylia śmigająca po drzewach w cienkich rajstopkach i mnie zaintrygowała - na bank użyła nie raz drabiny :)

    Pomidory równie godnie prezentują się w tym zestawieniu - łyżeczkę zabieram i mknę na mój konar :)

    OdpowiedzUsuń
  12. to chyba by się nie liczyło..*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

Blogger template designed By The Sunday Studio.