27.07.2010

Sernik z białą czekoladą i jagodami


Sernik z ciasteczkowym spodem, nadzieniem kakaowo- biało-czekoladowym i ( w końcu!) zwieńczony jagodami. Pyszny.
Będzie kojarzył mi się z początkiem wakacji, tajemnicą nadchodzących letnich dni, z małymi sukcesami i słonecznymi dniami. C
iasto ulubione wg. jednego Mojego bliskiego Marudy.


 Sernik z białą czekoladą i jagodami
 Po przepis sięgnęłam do Liski, czekał na swoje 5 minut już od roku;)


Spód:
250 g ciasteczek (mogą być herbatniki)
100 g masła, roztopionego i ostudzonego

Masa:
1 kg sera mielonego (bardzo lubię ser mielony Piątnicy)
1 budyń czekoladowy (40 g)
90 g cukru
cukier waniliowy (16 g)
3 jajka
50 g miękkiego masła
200 g białej czekolady, pokrojonej na małe kawałeczki
opcjonalnie: 50-70 g jagód lub innych owoców jagodowych (maliny, poziomki, etc)

Ciasteczka pokruszyć w malakserze (lub wałkiem). Połączyć z masłem. Wylepić nimi spód i boki tortownicy o średnicy 23-25 cm. Ja zwykle robię bardzo cienki spód i boki wysokie na pół wysokości boku tortownicy. Tortownicę owinąć folią aluminiową (ma to zapobiec wypływaniu masła).
Piekarnik nagrzać do 180 st C.
Wstawić tortownicę, podpiekać spód 10 minut. Wyjąć z piekarnika.
Ser zmiksować z budyniem, cukrem i wanilią. Miksując dodawać po jednym jajku i masło. Na końcu wmieszać do masy czekoladę.
Wlać na podpieczony spód, na wierzchu ułożyć owoce.
Zmniejszyć temperaturę piekarnika do 175 st C i piec sernik 45-50 minut. Gdyby za szybko się rumienił, należy wierzch przykryć folią aluminiową.
Po upieczeniu wyłączyć piekarnik, uchylić lekko drzwiczki i zostawić sernik do całkowitego wystygnięcia w piekarniku.
Zimny sernik przełożyć do lodówki i schłodzić go przez 4-6 godzin.

Smacznego!

*Jagody są w tym przepisie opcjonalne.

Pozdrawiam Was jagodowo, kończy Nam się już tegoroczna fioletowa akcja, a szkoda.. tyle jeszcze mam Wam pyszności do pokazania:-)!

27 komentarzy:

  1. Bosko wyglada. Jak ja dawno nie jadłam sernika

    OdpowiedzUsuń
  2. jejku, to, co lubię!

    dobrze, że się doczekał.
    u mnie twaróg póki co czeka na swój debiut w jakiejś smacznej postaci. :]

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie uświadomiłaś mi, że Mama ostatnio coś przebąkiwała o serniku... Ten wygląda cudownie. :*

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda świetnie, a jagody i biała czekolada to doskonałe połączenie, sama je właśnie sprawdziłam:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jagody z białą czekoladą bardzo lubię. Ogólnie lubię jagody, choć od niedawna lubię ich smak. A przepis Liski też chodzi mi po głowie.
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszności! i te jagódki zatopione delikatnie w serowej masie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. dawno sernika nie jadłam, więc poczęstuję się kawałeczkiem:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. przepyszne zakończenie fioletowej akcji!!! osobiście chciałabym żeby jeszcze trochę potrwała... czuję niedosyt jagód :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszności serwujesz zawsze- nie zaprzeczę.
    Ale to---....
    poezja;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaki pyszny serniczek Olciku!:))
    Na pewno smakował rewelacyjnie w takim połączeniu, a ja tak kocham serniczki,mniam:)
    Akcja jest do jutra prawda?
    Ja mam jeszcze jeden przepis do opublikowania:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. jak z białą czekoladą to piszę się w ciemno :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jejku ja ciagle siedze w lesie i zbieram jagody. Taki serniczek to wspanialy pomysl na wykorzystanie jagodek :)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Podoba mi sie ten serniczek :) Ja też ostatnio zrobiłam z jagodami, ale zabrałam go na grilla i nie zdążyłam pójśc po aparat i już go nie było :) Muszę go powtórzyc, bo był pycha, ale inny od Twojego :)

    Strasznie kusisz na noc :) Jak ja mam teraz spokojnie spac? :)

    OdpowiedzUsuń
  14. u mnie jak są jagody to szybko pożerają nie zdąże się odwrócić a już ich nie ma wię sernik jest ale beż jagód

    OdpowiedzUsuń
  15. Wielką, wielką mam ochotę na ten duży kawałek sernika! Musi być pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczny serniczek! Ogromną mam ochotę - szczególnie zważywszy na to, że od wieków żadnego nie jadłam. A to przecież może ukochane ciasto!

    Ściskam! ;*

    OdpowiedzUsuń
  17. Jaki piekny! :) Z mila checia zjadby kawalek;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Mniam!
    Zjadłoby się kawałeczek do porannej kawy;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Olcik, ten serniczek wyglada oblednie :) I te jagodki..mniam, mniam, mniam :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczny.. To połączenie masy serowej i jagódek..cudne..

    OdpowiedzUsuń
  21. Olcik, ile razy do ciebie nie zajdę, to same pyszności;DD pycha..;)

    OdpowiedzUsuń
  22. wyglada cudnie:) sernik i jeszcze jagody, mniam...

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuję za tak liczne komentarze, pozdrawiam!:D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

Blogger template designed By The Sunday Studio.